Összes oldalmegjelenítés

2013. február 24., vasárnap

Az angyalok is esznek babot

Na nem ő rá gondoltam, csak a kis családomra. A mindennapos tipródás, hogy mit főzzek néha az agyamra megy. Férjem hírét vette, hogy valamikor elektromos felújítás lesz a házban, így már most felkészít rá, hogy ne tömjem tele a mélyhűtőt. Ilyenkor rám tör a mindent feldolgozok, amit a háztartásban találok. Ez az étel is így keletkezett.






Hozzávalók:

  • 40 dkg marha lapocka darálva
  • 2 szárzellerszár
  • 2 közepes sárgarépa
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 2 duci gerezd fokhagyma
  • 850 g-os fehér babkonzerv 
  • 1 kk só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 kk füstölt paprika
  • 1 tk kakukkfű
  • 2 dl zöldségalaplé
  • 500 g bazsalikomos paradicsomszósz
  • 3 ek olívaolaj

  • 20 dkg száraztészta


Elkészítése:

Az olajon megdinszteltem a felaprított vöröshagymát, majd a darált marhahúst átsütöttem, míg a színét meg nem változtatta, közben apró kockákra vágtam a répát és a zellert és a húshoz adtam. 1-2 percig pirítottam vele, eztán jött a leszűrt, leöblített konzervbab és a fűszerek. Az egészet felöntöttem a zöldségalaplével és hozzáadtam a paradicsomszószt. Lefedtem és a 180 fokos sütőbe tettem egy órára. 
Mikor már úgy tippeltem, a hús megpuhult, feltettem a tésztavizet forrni, megsóztam és a tésztát 6 perc alatt megfőztem benne. Leszűrtem, leöblítettem, tálba tettem, nyakon öntöttem olívaolajjal és már tálaltam is. Csodák-csodájára fiam szívesen megette (ez nála igen nagy szó). Tehát sikeresnek minősítem a felhalmozott  alapanyag felhasználási akciómat.

Nincsenek megjegyzések: