Összes oldalmegjelenítés

2013. február 24., vasárnap

Snowboard

Férjecském úgy gondolta, szeretne torták készítésével, díszítésével foglalkozni. Én nem vagyok erre alkalmas, de jól össze tudunk dolgozni, mert én megsütöm a tortát, elkészítem a krémet bele, ő pedig mázzal látja el, kidíszíti, figurát készít rá. Családi vállalkozásban hódolhatunk szenvedélyünknek. 


Hozzávalók a tésztához:
  • 14 tojás
  • 14 púpozott ek rétesliszt
  • 14 ek cukor
  • 1 cs sütőpor
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 1 citrom és reszelt héja
  • 1 nagy csipet só

Elkészítése:

A tortaformák aljára kiolajozott sütőpapírt tettem, hogy majd könnyen lehúzhassam a tésztáról, ha megsült. A formák oldalát azonban nem kentem le, mert akkor a tészta nem tud szépen, egyenletesen megnőni.
A tojásokat ketté választottam. A fehérjét a sóval és a citromlével kemény, fényes habbá vertem, amihez kanalanként kevertem hozzá a vaníliás cukorral vegyített cukrot, miközben a habot folyamatosan vertem robotgéppel közepes fordulatszámon. Mikorra elfogyott a cukor, hófehér, kemény habot kaptam, amibe darabonként kevertem bele a tojások sárgáit, végül pedig a sütőporral elkevert liszt következett szintén kanalanként, de ehhez már spatulát használtam, nehogy összetörjem a habot.
A kapott mennyiségű tésztát elosztottam 2/3, 1/3 részre és két  négyszögletes tortaformában sütöttem ki 160 fokon hőlégkeverésen 40 perc alatt. Tűpróbával ellenőriztem, átsült-e a tészta. A formában hagytam, míg langyos nem lett, majd az oldalánál késsel elválasztottam a formától és kiemeltem rácsra hűlni. 
Miközben a torták sültek, elkészítettem a málnás mascarponés krémet.

Hozzávalók: 
  • 400 g málnazselé
  • 10 dkg porcukor
  • 350 g mascarpone
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 3 dl tejszín
  • 1 habfixáló
  • 3 lapzselatin

Elkészítése:

A lapzselatint beáztattam hideg vízbe. A tejszínt a cukorral közepes keménységűre vertem, aztán hozzáadtam a habfixálót és tovább kevertem a robotgéppel. Hozzáadtam a mascarponét, a citromlét és héját végül belekevertem a málnazselét és a kicsavart zselatinlapokat. Simára elkevertem és a hűtőbe tettem. 


Mikor teljesen kihűlt a piskóta, középen vízszintesen ketté vágtam, vastagon megkentem a krémmel, és rátettem a tetejét, majd újabb réteg krém következett és rá a ferdén, lejtősen vágott két rétegű piskóta. 






Minden réteget krémmel kötöttem össze. Ennyi volt az én feladatom, mert innen Tibike vette át a főszerepet. Szépen, egyenletesen kinyújtotta a marcipánt és beburkoltuk vele a tortát. A hűtőbe tettük pihenni és ő nekilátott a snowboardos figura kialakításának marcipánból. Előtte már tett egy próbát gyurmából, de az más volt. A marcipánnal elbajlódott egy jó ideig, mert a kéz melegétől meglágyult. Becsületére legyen mondva nagyon türelmesen bánt vele. Nélküle nem tudott volna ez a torta elkészülni.


Nincsenek megjegyzések: