Összes oldalmegjelenítés

2013. március 1., péntek

Copfos paprikás csirkemell burgonyagombóccal

Ezt a receptet a szokásos módon fedeztem fel. Reggeli kávézásom közben a TV Paprikát néztem és ott sütötte ezt Bódi Margó. Már több kiváló receptet láttam tőle.



Hozzávalók:

  • egy egész nagy csirkemell (70 dkg)
  • bors
  • 1 nagy kaliforniai paprika
  • 2 gerezd fokhagyma


Körethez:

  • 50 dkg főtt burgonya lereszelve
  • 1 tojás
  • bors
  • kakukkfű
  • 4 ek liszt
  • 15 dkg vékonyra szeletelt bacon


Elkészítése:

A kaliforniai paprikát lefóliázva grill alatt fél órát sütöttem 200 fokon, míg teljesen megpuhult. Két gerezd fokhagyma, némi só, bors és kakukkfű társaságában késes  aprítóban péppé zúztam.
A csirkemellet ketté vettem, majd keresztben a két oldalt is két felé vágtam. Az így kapott vastag szeltet három hosszanti csíkká szeltem úgy, hogy a hús tetejét egyben hagytam, így könnyen copfot fonhattam belőle, amit egy nyárssal rögzítettem a hús közepét átszúrva. A "copfot" sóztam, borsoztam, mindkét oldalát vastagon bekentem a paprikakrémmel és tepsibe tettem. 180 fokon 20 percig fóliával letakarva sütöttem, aztán a fóliát levéve még kb. 15 percig pirítottam.
A körethez a burgonyát megfőztem sós vízben, lehűtöttem, meghámoztam, finom lyukú reszelőn lereszeltem. Összekeverem kis sóval, több borssal, kakukkfűvel. Hozzáadtam egy tojást és négy evőkanálnyi lisztet, maroknyi gombócokat formáltam belőlük. Két bacon szeletet keresztbe fektettem, a gombócot a közepére ültettem, majd beburkoltam a baconbe. Tepsibe téve 20 perc alatt megsütöttem a csirke társaságában. Nagyon jó, ízletes recept, melyet biztosan elkészítek máskor is.

Nincsenek megjegyzések: