Összes oldalmegjelenítés

2013. március 15., péntek

Kekszek

Kekszsütő hangulat kapott el a napokban, így háromféle kekszet is készítettem. Az egyiket kissé túlzás csak keksznek titulálni, de most ide teszem őt is. Ez pedig a moszkaure, amit talán karácsonykor illik az ünnepi asztalra varázsolni, de én most éreztem késztetést az elkészítésére. Mégpedig egy beszélgetés hozta meg a kedvet. Azt hittem bonyolult, de igazán könnyű volt elkészíteni. Nem is igen időigényes, ezért nem is értem miért arany árban kínálják a cukrászdában.


A következő, amit szintén aznap elkészítettem egy banános mogyorós keksz volt.A mogyoró és a dió pirítása és meghámozása vette igénybe a legtöbb időt, úgy 5 percet. Kérdem én: miért is nem sütünk minden nap egy finom kekszet? A választ is én adom rá magamnak, hogy ne hízzunk hatalmasra. Sajnos, ha elkészítek egy ilyen egyszerű kis süteményt, észrevétlenül ropogtatom, míg csak az üres tálat nem találom. Szerencse, hogy családom is besegít, mert különben gurulnék, mint a kis gömböc.






Éppen most lett kész a gyömbéres kekszem. Még illatozik tőle az egész lakás. Mi lesz így velem? Imádom a gyömbért minden formájában. Tulajdonképpen ezt a sütit a Szent Patrik napi menühöz készítettem, de kap még egy gyömbéres, cukros zöld mázt is, hogy igazi ír süti lehessen belőle.

 




Nincsenek megjegyzések: