Összes oldalmegjelenítés

2013. március 10., vasárnap

Tortáztunk

Új kis konyhai munkatársammal, Tibikémmel (a férjemmel) tortát sütögettünk. Egyiket a másik után. Milyen jó, hogy egymás keze alá tudunk dolgozni.

Készítettünk gyümölcskrémes pillecukros fondantos, marcipánost Real Madrid címerrel:







Készült még csokikrémes pillecukros fondantos, marcipános Szent Johanna gimi címerrel:





Valamint nőnapra két csokoládés lúdláb tortát mindkettőnk munkahelyére:


Mindegyik tortát 16 cm átmérőjű kapcsos tortaformában sütöttük. 

Tésztája:

  • 3 tojás
  • 3 ek cukor
  • 3 púpozott ek rétesliszt
  • 1 tk citruspor
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 1/2 tk sütőpor


Elkészítése:  

A tojásokat ketté választottam. A fehérjéből közepesen kemény habot vertem, amihez kanalanként adagoltam  a cukrot, míg kemény és fényes nem lett. Ugyanígy darabonként adtam hozzá a tojásfehérjét folyamatos keverés közben. A sütőporral, citrusporral elkevert lisztet is kanalanként adagoltam hozzá, de most már spatulával keverve, hogy ne törjön össze a hab.
Egy 16 cm-es átmérőjű kapcsos tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral. A forma oldalát nem kentem ki semmivel, mert akkor nem tud felemelkedni a tészta.
Előmelegített, 160 fokos sütőben hőlégkeverésen fél óra alatt megsütöttem. Tűpróbával ellenőriztem, hogy megsült-e, addig nem nyitottam ki a sütőajtót. Amikor megsült, félig nyitott sütőajtónál hűtöttem langyosodásig.  A tortát a formában hűtöttem ki, majd az oldalát késsel meglazítva kivettem a formából. Középen vízszintesen három lapra vágtam



Csokoládékrém:

  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1 dl tejszín
  • 15 dkg vaj
  • 2 ek cukor
  • 2 ek kakaópor
  • 1 tk fahéj

A lúdláb tortakrémbe tettem még 1 tk bonbonmeggy aromát és a habba nyomkodtam meggyszemeket.
A végén 10 dkg csokoládét 1 ek szőlőmagolajon vízgőz felett megolvasztottam és a tortát bevontam vele. tetejére is meggyeket tettem. Az én drágám pedig marcipánból rózsát hajtogatott a tetejére, hogy a női hölgyek érezzék az ünnepi hangulatot.

Gyümölcskrém:

  • 1 dl tejszín
  • 1 habfixáló
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 15 dkg mascarpone sajt
  • 10 dkg zselés eperlekvár
  • 10 dkg eper
  • 10 dkg vaj


Az elvágott tortákat megtöltöttem a krémekkel, majd a tetejüket és oldalukat is megkentem a krémmel, hogy hozzáragadjon a fondant borítás. Többféle fondantot is készítettünk otthon, de végül is a pillecukorból készült került a tetejükre.

Pillecukor fondant hozzávalói:

  • 30 dkg pillecukor
  • 30 dkg porcukor + 5 dkg a pillecukor gyúrásához
  • 2 ek víz
  • 3 dkg étkezési keményítő a nyújtáshoz
  • kókuszzsír a nyújtáshoz


Elkészítése: 

A felaprított pillecukorhoz adtam 2 kanál vizet és a mikróban 1,5-2 perc alatt megolvasztottam, majd folyamatos keverés mellett adagoltam hozzá a porcukrot. Hagytam kihűlni, majd keményítővel megszórt szilikonlapon alaposan kókuszbezsírozott kézzel kívülről befelé gyúrva a cukrot, a tetejét porcukorral szórva addig gyúrtam, míg már nem ragadt és nyújtható volt. Ekkor kettéosztottam és egy egy adagot 32 cm átmérőjű körré nyújtottam, kb. 0,5 cm vastagságúra. A fondant ráfektettük a tortára, rásimítottuk, a lelógó alját levágtam. Hűtőbe tettem a tortát. Ekkor jött Tibike feladata, a torta feldíszítése. na erre én nem lennék alkalmas. Nem tudok olyasmivel foglalkozni, ami kicsi, sok időt vesz igénybe az elkészítése és precizitást követel. Na de a Tibi...






Erre csak ő képes. Megrajzolta a sablonokat, kivágta őket, majd kivágta a különböző színű kinyújtott marcipánból a mintákat és nagy precizitással felragasztgatta őket   a tortára egy általam készített gyümölcsös zselével.  Két nap alatt igen tevékenyek voltunk, főleg, hogy munka mellett készítettük el őket.

Nincsenek megjegyzések: