Összes oldalmegjelenítés

2013. március 4., hétfő

Mandulás-körtés pite

Első látásra megláttam és megszerettem. Lorraine Pascale receptjei között találtam rá.
Mindent szeretek, amit ez a lány készít. Szinte olyan már nekem, mint Nigella Lawson, pedig őt nehéz túlszárnyalni.


Hozzávalók: 

A tésztához: 
  • 200 g félfogós liszt
  • 100 g vaj
  • 50 g gyümölcscukor
  • 1 csipet só
  • 1 tk citruspor
  • 1 tojás
  • 1 csapott tk sütőpor

A mandulás töltelékhez:
  • 100 g puha vaj
  • 100 g porcukor
  • 100 g őrölt mandula
  • 3 ek liszt
  • 1 tojás
  • 2 ek Amaretto mandulalikőr

Tetejére: 
  • 3 nagy puha körte

Krém a sütemény mellé:
  • 150 g mascarpone
  • 100 ml tejszín
  • 1/2 vanília rúd vanília
  • 50 g cukor
  • 2 ek Amaretto mandulalikőr
  • 3 ek kandírozott gyömbér felaprítva

Elkészítése:

A tészta összetevőit dagasztógépben összeállítottam, téglalap alakúra nyújtottam, kenyér formasütőbe terítettem úgy, hogy kicsit túllógjon a peremén. Kb. 0,5 cm vastag lett a tészta. Letakartam folpackkal és a hűtőbe tettem. A mandulát ledaráltam. Azonnal hozzátettem a lisztet is, így nem ragadt a melegtől össze. A vajat a cukorral fehéredésig kevertem robotgéppel. A tojást ketté választottam. A fehérjét kemény habbá vertem, a sárgáját a cukros vajhoz kevertem. Majd kanalanként beleforgattam a mandulát, végül pedig a tojásfehérje habot. A tölteléket a tésztára halmoztam, elsimítottam. A körtéket meghámoztam és a magházukat kivágva 8 felé vágtam őket. Szorosan a mandulás krémbe nyomkodtam őket. A tészta széleit levágtam a peremen és visszahajtottam a töltelékre, hogy keretként fogja össze a mandulás krémet.
170 fokos sütőben hőlégkeverésen 35 perc alatt sütöttem meg. A formában hagytam kihűlni, mert melegen igen lágy volt még.
A sütemény mellé még egy könnyű mascarponés krémet készítettem. A tejszínt felvertem, hozzá kevertem a mascarponét, a cukrot, a vanília kikapart belsejét és a likőrt. Tálalásnál megszórtam apróra vágott kandírozott gyömbérrel .


Nincsenek megjegyzések: