Összes oldalmegjelenítés

2013. július 28., vasárnap

Thai mangós csirke kovászos kínai tésztával

A lényeg a tésztakészítés volt, a csirke csak mellékszereplő volt. Mindenféle ízű, színű  tésztát elkészítek, ami csak az eszembe jut. Mikor először hallottam a kovászos tésztáról, csak kerekedett a szeme, hogy ilyen is létezik, de azóta nagy rajongója lettem. 



A tésztakészítést itt már leírtam.
Hozzávalók:

  • 100 g kovász
  • 1 db  tojás (70 g)
  • 1 kávéskanál őrölt gyömbér
  • 1 kávéskanál chilipehely
  • 16 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 csipet himalája só
  • 2 teáskanál kínai ötfűszer-keverék
  • 1 teáskanál szezámolaj
  • 1 kk szecsuáni bors
  • 1 kk ötszínű bors
A mangós csirkeraguhoz:
  • 30 dkg csirkemellfilé
  • 30 dkg mangó húsa
  • 2 szál újhagyma
  • 2 ek szezámolaj
  • 1 szál thai citromfű
  • 1 hüvelykujjnyi gyömbér
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 3  ek szójaszósz
  • 2 ek Worchestershire szósz
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 1 tk kínai ötfűszer-keverék
  • 1 tk őrölt koriander
  • 4-5 szem őrölt szecsuáni bors
  • 2 dl csirke alaplé
Elkészítése:

Az újhagymát, gyömbért, fokhagymát, mangót gyufaszálnyi vékony csíkokra vágtam. A citromfüvet klopfolóval összetörtem. Wokban felforrósítottam az olajat és amikor füstölni kezdett, rádobtam az újhagymát és a gyömbért, majd a fokhagymát és a ceruzányira felcsíkozott húst és erős tűznél pirítottam, míg ki nem fehéredett. Ekkor hozzáadtam  mangót és az összes fűszert, amivel újabb 1-2 percig pirítottam aztán felengedtem kevás csirkealaplével. Evvel főztem 6-8 percig. Közben lobogó sós vízben 3 perc alatt kifőztem a tésztát. Mikor elkészült, a ragura szedtem. Jucika barátnőmmel ettük meg, és úgy gondolom mindketten igen elégedettek voltunk a végeredménnyel.

Nincsenek megjegyzések: