Összes oldalmegjelenítés

2013. július 28., vasárnap

Thai ízasítésű hal ropogós bundában

Könnyű, gyors ebédet szerettem volna készíteni. Ez húsz perc alatt elkészült. Reggel, mielőtt munkába mentem volna, bepácoltam a halat és délben csak betettem a grill alá, míg a rizst megfőztem hozzá.


Hozzávalók: 3 főre

  • 50 dkg tilápiafilé

Páchoz:

  • 1-2 szál újhagyma felaprítva
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 1 lime leve és reszelt héja
  • 2 ek Worchestershire szósz
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 nagy csipet só
  • 1 kk frissen őrölt tarka fűszbors
  • 1 tk pálmacukor 

Ropogós panírhoz:

  • 1 szelet meghámozott fehérkenyér
  • 1 marék mandulapehely
  • 1 ek olívaolaj

Körethez:

  •  1 ek olívaolaj
  • 25 dkg jázmin rizs
  • 5 dkg vadrizs
  • korianderlevél
Elkészítése:

A halat néhány órára bepácoltam, de ha erre nincs idő, legalább fél órát kell a pácban töltenie. Egy szeet kenyérről levágtam a héját és késes aprítóban a mandulával és egy kanál olajjal összeaprítottam. A bepácolt halat lespricceltem olajjal, tepsibe tettem , a tetejére szórtam a mandulás panírt és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem grill fokozaton, hőlégkeverésre 20 percre, míg a teteje arany-barnára sült. Közben a rizst a vadrizzsel összekevertem, egy kanál olajon átpirítottam, sóztam és felengedtem annyi vízzel, hogy egy ujjnyira ellepje, így pároltam meg. Amikor elkészült egy szuflé formába kanalaztam így formázva meg a tányérra borítottam, aprított korianderlevéllel szórtam meg.

Nincsenek megjegyzések: