Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 25., szerda

Fűszeres szilvalekvár

Nagyon szép szilvát vettem a Lidlben, míg vártam, hogy a fiam sorra kerüljön a fogorvosnál. Enni vettem, de annyi gyümölcs ül a hűtőben, hogy nem nagyon került volna rá sor, ezért reggel összeállítottam, amit bele gondoltam és elkezdtem lassan főzni. Nem egy nagy mennyiség, de nálunk eléggé keresett cikk a szilvalekvár, ezért sohasem lehet sok belőle. Minden alkalommal máshogyan ízesítem. Íme a mai: öt közepes méretű üveggel lett ebből a mennyiségből.



Hozzávalók:
  • 2,5 kg kimagozott szilva
  • 12,5 dkg demerara nádcukor
  • 1/2 rúd vanília
  • zöld diónyi gyömbér
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 1 tk őrölt öt színű bors
  • 1 kk őrölt rózsabors
  • 3 db szegfűbors
  • 3 db borókabogyó
  • 3 db szegfűszeg őrölve
  • 1 tk citruspor

Elkészítés: 
Nagy-nagy türelmet igényel. Állunk, kavargatjuk, míg legalább 1/3-val csökken. Ekkor belekevertem egy púpozott tk Kaldenekker - féle pektint, amivel még 5 percet Forraltam a lekvárt. Sterilezett üvegekbe töltöttem színültig, celofánnal, majd a tetejével lezárva az üveget papírba csomagolva kosárba pakoltam őket szorosan és egy vastag takaróval letakartam. Ott fogom hagyni legalább 3 napig, hogy ott hűljön ki. Aztán elfoglalhatja a helyét a többiek mellett a polcon.

Nincsenek megjegyzések: