Összes oldalmegjelenítés

2013. október 21., hétfő

Fűszeres lazac mézes hagymával

A választás ez volt, vagy paprikás krumpli. A zsivány családom nem ezt választotta? Na azért evvel sincs olyan sok macera, de valamivel mégis több mint a másik étellel.


Hozzávalók:


  • 3 db 20 dkg-os bőrös lazacszelet
  • tengeri só ízlés szerint (nálam csak kevéske)
  • frissen őrölt bors (bőségesen)
  • kakukkfű (3 szál)
  • fél citrom leve (de akár a héját is ráreszelhetjük a halra)
  • 1 nagy szák friss kapor



  • 30 dkg gyöngyhagyma
  • 5 dkg vaj
  • 4 ek méz



  • 45 dkg burgonya
  • 5 dkg vaj
  • 1,5 dl zsíros tej



  • 25 dkg édesburgonya
  • 1 dl olívaolaj


Elkészítése:

mogyoróhagymát megpucoltam és annyi vízben, hogy éppen ellepje, 5 dkg vajjal és a mézzel kis lángon feltettem főzni, míg opálos nem lesz (fél óra).
A bőrös lazac filéről a pikkelyeket lekapartam, megmostam, megszárítottam, sóztam, borsoztam, meglocsoltam citromlével és egy-egy szál kakukkfű leveleit rászórtam, hagytam érni hűtőben legalább fél órát.
A burgonyát meghámoztam, kockára vágtam, sós vízben megfőztem 10 perc alatt, majd leszűrtem, hozzáadtam a vajat és a tejet és alaposan kikevertem, hogy szép sima püré legyen. 
Az édesburgonyát meghámoztam,  julienne-re vágtam és felhevített olívaolajon hirtelen ropogósra sütöttem, szalvétán leitattam.
A megmaradt olajon a lazacot először a bőrös oldalával kb. 3-4 percig, a másik oldalát csak 1 percig sütöttem, hogy belül még rózsaszín maradjon.
Tálalásnál mindenből tálaltam a tányérra. A lazacot kaporral díszítettem.

Nincsenek megjegyzések: