Összes oldalmegjelenítés

2013. október 23., szerda

Ázsiai párolt marha gyümölcsös barnarizzsel

Tanakodtam, hogy mi legyen az ebéd, mert szabadnap lévén terveztünk egy hosszabb sétát férjemmel az ősz egyik utolsó szép napján.
Aztán kedvencemnél, Nigella Lawsonnál megláttam ezt a marha receptet. Nagy híve vagyok a hosszan főtt ételeknek. Végül is csak összekészíti az ember és vár. Megéri a várakozás, mert ezek az ételek zamattal teltek, finom omlósak.


Hozzávalók:
A marhához:

  • 1,7 kg marhanyak vagy lábszár (ha még csont is van hozzá, úgy még finomabb lesz)
  • 2 közepes vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 5 cm gyömbér
  • 3 ek olaj
  • 1 ek őrölt koriandermag
  • 2 csillagánizs
  • 2 rúd fahéj
  • 4 ek melaszos barna cukor
  • 2 ek Worchestershire szósz
  • 4 ek szójaszósz
  • 2 ek osztrigaszósz
  • 1 dl sherryecet (Nigella 2,5 dl-t ír, de azt túlzásnak tartottam)
  • 4 ek rizsbor
  • egy marék korianderlevél


A köretet csak úgy kitaláltam hozzá azokból, amit otthon találtam.

A rizshez:

  • 25 dkg barna rizs
  • 2 ek olaj
  • 0,5 l zöldség alaplé
  • 2 ek szójaszósz 
  • 2 ek Worchestershire szósz
  • 1 ek édes chiliszósz
  • 40 dkg friss ananász (1 nagynak a negyede)
  • 1/2 lime
  • 1 piros chili
  • 1-2 ek korianderlevél


Elkészítése:

A marhahúst felkockáztam 3x3 cm-re. Olajon egy nagy vastag falú edényben feltettem pirítani, közben hozzáadtam a megtisztított, negyedekre vágott hagymát, a fokhagymagerezdeket, a megtisztított, szeletelt gyömbért és így pirítottam kb. 10 percig. Közben a sütőt előmelegítettem 130 fokra hőlégkeverésen.
A húshoz hozzáadtam az összes fűszert, felöntöttem az alaplével, felforraltam, majd az előmelegített sütőbe tettem és ott pároltam kb. 2 órát, vagy amíg a hús omlós nem lett. Ekkor kivettem a sütőből, a húsdarabokat kiszedtem a pároló léből, a megmaradt levet a zöldségekkel összetörtem  botmixerrel és addig főztem  tovább, míg a szósz be nem sűrűsödött. Ekkor visszatettem a húst, hogy melegen tálalhassam.

A körethez az olajon a rizst átpirítottam, majd felengedtem az alaplével, a fűszerekkel és majd készre főztem.
Az ananászt meghámoztam, felkockáztam.
A lime-ot gondosan megmostam, megtöröltem, keskeny szeletekre vágtam, amit aztán negyed cikkekre szeleteltem fel.
A chilit is vékonyra felcsíkoztam (ízlés szerint benne hagyhatjuk a magját, vagy el is távolíthatjuk.
A majdnem készre főtt rizshez hozzáadtam  az ananászkockákat, majd a lime-ot, chilit és tálaláskor korianderrel szórtam meg.

Nincsenek megjegyzések: