Összes oldalmegjelenítés

2013. október 23., szerda

Sütőben sült császármorzsa

Avagy a lusta asszony tartozása éhező fia felé. Való igaz, hogy megígértem a gyereknek, hogy tegnap császármorzsa lesz, de elfelejtkeztem róla. Restellem is magam agyon. Erre ma is a fejemre olvasta, hogy ne ázsiai marhákkal traktáljam, mikor már tegnapi ígéretemet sem váltottam be. Mivel mindenfélét sütöttem ebédre, ebéd utánra, gondoltam egyet, összekevertem a morzsa hozzávalóit, betettem a hűtőbe pihenni.



Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • 0,5 l zsíros tej
  • 5 dkg vaj + 1 ek a tetejére
  • 3-4 ek búzadara
  • 15 dkg tönköly fehér liszt
  • 3-4 ek cukor
  • 1/2 citrom reszelt héj
  • 1 csipet só



  • tálaláshoz sárgabaracklekvár

Elkészítése:

A tojásokat ketté választottam. A fehérjéket egy csipet sóval habbá vertem. A vajat megolvasztottam és robotgéppel az összes többi anyaggal elkevertem, majd spatulával beleforgattam a tojáshabot, lefedtem folpackkal és a hűtőbe tettem egy órára.
Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és a masszát beleöntöttem , elegyengettem, betettem a sütőbe 160 fokon, hőlégkeverésre. A tetejére csipkedtem egy evőkanálnyi vajat és kb fél óra alatt aranybarnára sütöttem.
Így nem kellett a serpenyő mellett állnom és adagonként sütögetnem. Mikor kész volt, nekiestem egy recés késsel és falatnyi darabokra metéltem, finom házi sárgabaracklekvárral tálaltam. Kisfiam azonnal bejelentette az ebéd után, hogy ma még az egész tepsivel megeszi. 

Nincsenek megjegyzések: