Összes oldalmegjelenítés

2013. október 27., vasárnap

Mustáros sült csirke sült Waldorf salátával a VIII. Hungarian Bowl-ra

Készültünk a VIII. Hungarian Bowl-ra, tehát jó kondícióban kellett kiérnünk a meccsre. Ez volt az ebédünk.



Hozzávalók:
A mustáros sült csirkéhez

  • 1,5 kg-os egész csirke
  • 1 tk só
  • 1 kk bors
  • 2 ek magos mustár
  • 5 dkg vaj


Elkészítése:

A csirkét megmostam, kívül-belül szárazra töröltem, bekentem lágy vajjal, sóztam, borsoztam. Fóliával letakarva 40-50 percig közepes tűzön sütöttem  egy akkora tűzálló tálban, amekkora pont a csirke.
Ezután levettem a fóliát, a csirkét körben megkentem a magos mustárral és mindkét felét pirosra sütöttem (kb fél óra alatt). A csirkét még pihentettem 10 percet tálalás előtt.



A sült Waldorf salátához

  • 3 szál halványító zeller
  • 2 nagyobb alma
  • 10 dkg dió
  • 10 dkg fehér kenyér frissen darálva
  • 1 tojás
  • 2 ek magos mustár
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1- 2 marék muskotályos szőlőszem
  • 5 + 2 dkg lágy vaj


Elkészítése:

A friss kenyeret ledaráltam, egy maréknyit félretettem belőle a tetejére szórásnak.
A szárzellert, az almát, diót kis (kb. 05x0,5 cm-es) kockákra vágtam.
A petrezselymet felaprítottam.
5 dkg lágy vajjal az összes többi alapanyagot  egy tálban összekevertem.
Egy tűzálló tálat kikentem vajjal és elsimítottam benne a keveréket. 
Tetejét megszórtam a maradék morzsával és kevés vajat csipkedtem rá.
180 fokos sütőben hőlégkeverésen 25-30 perc alatt megsütöttem.



Mellé egy kis ráadásnak - fiam nagy bánatára nem elég, - mustáros sült burgonyát is tálaltam. 


Ezek után következhetett a meccs. 

                        v. s.  


Nincsenek megjegyzések: