Összes oldalmegjelenítés

2013. október 20., vasárnap

Nigella almás lepénye

Ezen a héten Nigella Lawson ezt a receptet küldte, hogy készítsem el. Egyszerű dolgom volt, mert pont szerepel abban a könyvben, amit nyertem az első héten tőle.


Nagyon egyszerű és nagyon finom sütemény, ahogy azt tőle megszokhattuk.

Hozzávalók: 

  • 2 nagyobb alma (ő Granny Smith-t ajánl)
  • 1 citrom kifacsart leve
  • 375 g bolti levele tészta
  • 2 evőkanál barna cukor
  • 1 ek vaj
  • tálaláshoz créme fraiche


Elkészítése:

Egy kivajazott sütőtálba fektettem a tésztát, ami kb 1 cm vastagra volt nyújtva. Pizzavágóval fél vastagságig 1 cm-es szélet hagyva bemetszettem a tésztát. 
Az almákat negyedekre vágtam, magházukat kivájtam, vékonyra szeleteltem, egy tányérban citromot facsartam rá. A tésztára szórtam egy kanál cukrot (meg egy kevés fahéjat). A tészta keretét kihagyva belülre sorba raktam az almaszeleteket.. A vajat megforrósítottam és összeforraltam a cukorral és az almára öntöttem. 
A sütőt előmelegítettem 200 fokra hőlégkeverésen és 20 perc alatt megsütöttem a süteményt. A keret szépen megemelkedett, körülölelve a tölteléket. Tálalásnál, - mivel nem volt créme fraiche-em, - így tejfölt és tejszínt kevertem össze és egy kis vanília kivonattal bolondítottam meg.
Némileg eltértem az eredeti recepttől, de a lényege ugyanaz. Ő sem várja el, hogy lemásoljuk a receptjeit, csak ihletet ad, és ránk bízza a megoldást. Én is így szeretek receptet megadni. Egyszer én is házi istennővé válok?

Nincsenek megjegyzések: