Összes oldalmegjelenítés

2013. október 19., szombat

Prímagáz főzőverseny

A nyáron néhány hétvégét ezen a programon töltöttem el. A NoSalty hirdette meg a receptversenyt, melyet az ország különböző szegleteiben egy-egy fesztivál keretén belül rendeztek meg. Öt helyszín volt, öt étellel lehetett nevezni. Naná, hogy mind az ötre beneveztem.


Az elsőre sajnos nem tudtam elmenni egyéb elfoglaltságom miatt. Ezt Esztáron rendezték, lecs főzőverseny volt , ahova töltött csirkemell ratatouille-al neveztem.

A második versenyre már sikerült elmennem barátnőmmel Ilikével ahol harcsapaprikást készítettünk túros tésztával, és meg is nyertük a versenyt.

A harmadik a haluska főzőverseny volt, ahova szintén Ilike kísért el és hóhér pörköltet készítettünk. Itt is sikerült az első helyet megszereznünk.

Negyedszerre Sopronba autóztunk el. Ide családom kísért el. Férjem és fiam felkérésre egy másik csapatot alkottak. Én itt vörösboros szarvasragut főztem eredi gombás tésztával, amivel sikerült a második helyet elérnem. Családom pedig olaszosan készült kacsa receptemet főzték meg, evvel a negyedik helyet megszerezve.

Az utolsó verseny a Somogyban volt, Kadarkúton. Ez a helyszín tetszett a legjobban. Csodaszép tájon, kellemes környezetben, napsütéses szép  őszi napon megrendezett gesztenyés ételek főzőversenyét rendeztek számunkra. Itt szilvalekvárral töltött pulykamellet készítettem gesztenyés kelbimbóval, amivel második helyezést sikerült elérnem.

Erre az alkalomra sütöttünk ketten a férjemmel egy tortácskát a Prímagáz képviselőinek, amiért mindegyik versenyt remekül megrendezték. Öröm volt a hétvégét várni, mikor elindulhattunk főzni. Kedves, fiatal csapat tette könnyűvé a príma szervezéssel és a kiváló megrendezéssel a versenyzés izgalmainak leküzdését. Reméljük, jövőre újra megrendezésre kerül ez a versenysorozat.

                                                         A torta receptje
Hozzávalók:
A tortához:

  • 15 dkg belga étcsokoládé
  • 4 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 5 ek rétesliszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1/2 vaníliarúd kikapart magjai
  • 1 ek kakaópor
  • 7 dkg vaj


A krémhez:

  • 2 dl tejszín
  • 20 dkg mascarpone
  • 10 dkg cukor
  • 3 ek gránátalma szirup
  • 1 tk citromlé
  • 1 zselatinfixáló
  • 1 gránátalma


A fondanthoz:

  • 20 dkg pillecukor
  • 20 dkg porcukor
  • 1 púpozott ek étkezési keményítő
  • 2 ek vaj


Elkészítése:

Ez bizony hosszas buli volt. A tortához a vajat és a csokoládét vízgőz felett megolvasztottam langyosra. A tojásokat szétválasztottam. A sárgáját a cukorral és a vaníliával és kakaóval habosra kevertem, a fehérjéből egy csipet sóval kemény habot vertem. A felolvasztott vajas csokoládéval összekevertem a cukros tojássárgáját és kanalanként hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet. Végül óvatosan, több adagra osztva beleforgattam a tojásfehérjék kemény habját.
170 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen kb. 20 perc alatt megsütöttem a tésztát. Tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e. Félig nyitott sütőajtónál hagytam a tésztát kihűlni.
Amíg várakoztam, összekevertem a krémet.
A tejszínt félig felvertem, ekkor hozzáadtam a fixálót és a cukrot és kemény habbá vertem. Aztán belekevertem a mascarponet és a gránátalmaszirupot, s mivel kicsit édesnek találtam, egy kanál friss citromlét is. A gránátalmát megpaskoltam fakanállal, hogy könnyebben kijöjjenek a magjai, felvágtam és kiszedegettem a magokat. Nagyon vigyáztam rá, hogy még véletlenül se maradjon a fehér belső hártyájából a magon, mert az nagyon keserű. Keverőlapáttal belekevertem a habba a magokat és a hűtőbe tettem pihenni.
A fondanthoz a pillecukrot alaposan kivajazott tálban 1 1/2 perc alatt mikróban 1 kanál vízzel megolvasztottam, majd hozzáadtam a cukor 2/3-át és kevertem veszettül. Ekkor még meleg, ragacsos masszám volt, ami a szorgos keveréstől összeállt. Majd porcukorral elkevert keményítővel megszórt szilikonlapon gyúrtam tovább a masszát, ami egyre simább és egy re keményebb lett. Mire minden cukrot beledolgoztam, nyújtható lett a cukormáz. Folpackba csomagolva hűtőbe tettem, mert csak este készültünk a mázat feltenni és díszíteni.
Gyorsan elszaladtam dolgozni. Amikor hazajöttem, ketté vágtam a tortát. A krém 2/3-át az alsó lapra kentem, majd ráborítottam a felső lapot és a torta külsejét mindenütt átkentem a maradék krémmel. Közben néhány másodperc alatt kicsit meglágyítottam a fondant-t és vékonyra, 2 mm-esre nyújtottam. Beborítottam vele a tortát, rásimítottam, az alját körbevágtam. Ekkor kellett szembesülnöm avval, hogy nem lett volna baj, ha a külső krémbe nem teszek gránátalma magokat, mert az bizony ott púposkodott  a fondant alatt. Innen is látszik, hogy nem vagyok egy ügyes tortakészítő. De ekkor már átadtam a stafétabotot a férjemnek, mert ő festette meg a Prímagáz emblémát a tortán. Na arra aztán tényleg nem lettem volna alkalmas. Milyen szerencse, hogy ő türelmesen képes ezt elvégezni. Mivel máskor is készítettünk tortát kooprodukcióban, ezért jól fel vagyunk szerelkezve Wilton ételfestékkel, ami a legjobb minőségű itthon kapható festék. Talán ezért sziporkázik annyira a képen.
Úgy éreztük sikerült meglepni a rendezőket és remélem ízlett is nekik ez a kis meglepetés.

Nincsenek megjegyzések: