Összes oldalmegjelenítés

2013. október 19., szombat

Egyszemélyes nyúl ragus erdei gombás milánói totra

Ezt ma főztem a fiamnak ebédre. Ki kell várjam, míg az apja ügyel, mert ha itthon van, akkor nem lehet nyulat készíteni. Ha dolgozik, jöhet a nyúl a házhoz. Persze az is kellett hozzá, hogy ma szembe találkozzak a zsenge kis nyúlgerinccel. Ez is megtörtént, így jött az ötletem.


Hozzávalók:
A raguhoz:

  • 1 kisebb fej vöröshagyma fele
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 ek olívaolaj
  • 3 dkg felkockázott bacon
  • 10 dkg nyúlgerinc filé
  • 1 marék szárított vargánya és rókagomba keveréke
  • 1 dl házi ketchup /ennek híján konzerv paradicsom
  • 1 szál friss oregánó levelei
  • 3 szál kakukkfű levelei
  • 1 kisebb rozmaringág levelei
  • 1 csipet só
  • 1 nagy csipet bors
  • 1 dl csirkealaplé



  • 10 dkg spagetti
  • 1 tk szarvasgombás olívaolaj
  • néhány koktél paradicsom
  • 2 ek frissen reszelt parmezán sajt


Elkészítése:

A gombát fél csésze forró vízbe beáztattam. A hagymát felkockáztam, olajon elkezdtem pirítani, majd hozzáadtam a bacont. Közben a fokhagymát a nyúlhúst, a zöld fűszereket, sót, borsot késes aprítóban összevágtam és a megpirult hagymás baconra tettem. Átpirítottam fehéredésig, aztán ráöntöttem a kechupot és az alaplét, kis lángon fedő alatt negyed órát főztem a húst, majd felöntöttem a gomba áztatólevével, hozzáadtam a gombát is és még 10 percig főztem.
A tésztát lobogó sós vízben megfőztem, leszűrtem, egy teáskanálnyi szarvajgombás olívaolajjal összekevertem. 
Egy 16 cm-es tortagyűrűt kibéleltem sütőpapírral és egy tepsibe tettem. Ebbe öntöttem a tésztával összekevert ragut. Tetejét néhány koktélparadicsommal díszítettem, két evőkanálnyi parmezán sajtot reszeltem rá és 180 fokos sütőben hőlégkeverésen 10 percig sütöttem.
Nagyon nagy volt az elismerés. Először fiam fancsalgott, hogy ezt nyúlból? De aztán, amikor a tisztára nyalt tányért vittem ki tőle, elismerte, hogy nagyon durván finom volt az ebéd.


Nincsenek megjegyzések: