Összes oldalmegjelenítés

2013. október 19., szombat

Könnyű halas grilltál

Volt már egy csomó gyümölcs a hűtőmben. Ahányszor elmegyek vásárolni, mindig valami másfajta gyümölcsöt veszek. Így ezek felhalmozódnak a hűtőben. Ilyenkor alapanyagmentő akciót rendezek.
Na persze itt sem vonultattam fel az egész arzenált, de igyekeztem mindent felhasználni, ami illett a halhoz. Mindig az motivál, hogy fiamnak minél egészségesebb ételt készítsek. Persze ő máshogyan gondolja. Így én és a férjem kicsattanunk az egészségtől, a fiam meg szinte átlátszik. Azért épül a teste, csak nem abban az ütemben, ahogy azt egy aggódó anyai szív szeretné.


Tehát így  nézett ki az ebéd. Tarka barka, sokféle íz. Egy kisgyermeket biztosan elvarázsolt volna, de az én kisgyermekem a felét ha megette. A hal legalább elfogyott, azt is eredményként értékelem.
Most beszéltem vele és utólag elmondta, nagyon bejött neki a kaja, csak a rizzsel volt baja.

Hozzávalók:
A hal és a páca:

  • 1 pangasius filé (de lehet lazac, vagy ki mit szeret)
  • 1 lime leve
  • 1 ek Worchestershire szósz
  • 1 ek édes chiliszósz
  • 1 kk himalája só
  • 1 tk ötszínű bors
  • 1 kk rózsabors
  • 1 kk szecsuáni bors mozsárban őrölve
  • 2 ek olívaolaj

Gyümölcsök:

  • 1/2 érett ananász
  • 10 dkg koktélparadicsom 
  • 1/2 pomelo
  • 1 Vilmos körte
  • 2 nagyobb kaktuszfüge
  • 1 gránátalma

Tavaszi tekercshez:

  • 2 közepes répa
  • egy marék ceruzabab
  • egy marék szusirizs
  • 2 kanál olívaolaj
  • 1 kk himalája só
  • bors
  • 4 rizslap
  • 1 dl olaj a sütéshez
Elkészítése:

A halat kb. 3x3 cm-es kockákra vágom, 3-4 órára a pácba teszem, olykor megforgatva, hogy mindenütt egyformán érjék az ízek.
A répát megtisztítom, kockára vágom és kevés olajon elkezdem pirítani. Közben a babot is feldarabolom ugyanakkorára és hozzáadom a rizzsel együtt. 1-2 percig sütöm, majd felöntöm zöldség alaplével, hogy egy ujjnyira ellepje a zöldséges rizst. Mire elfő a leve, minden puha lesz.
A rizslappal most nem macerálkodtam, mint eddig. Mindenki azt írja, hogy áztatni kell. Na én ezt most úgy oldottam meg, hogy a meleg csap alá tartottam kb 20 mp-ig, néha megforgatva. Mikor úgy ítéltem meg, hogy formálható, akkor szilikonlapra fektettem, közepére halmoztam a rizst és összehajtottam mint egy borítékot. Az olajat megforrósítottam és 2-2 perc alatt megsütöttem  a csomagokat. 
A nyársakat órákig vízben áztattam, hogy ne gyulladjon meg a sütésnél.
Duplán vettem a nyársat, hogy ne forogjon el rajta amit rátűzök. Váltakozva felkockázott ananászt, halat és koktélparadicsomot tűzök a nyársra és a felforrósított grillserpenyőbe,- melybe egy knálnyi olajat öntöttem,- tettem őket, 2-3 perc alatt minden oldalát megsütöttem. 
A tál közepére tettem a rizses tekercset, köré halmoztam a felszeletelt gyümölcsöket, éppen hogy csak maradt egy kis hely a nyársaknak. Az egészet megszórtam gránátalma magokkal. 
Nagyszerű, könnyű, egészséges ebédünk története ez. 

Nincsenek megjegyzések: