Összes oldalmegjelenítés

2013. október 3., csütörtök

Nigella Coca-Colában főtt mázas sonkája

Ez valami fantasztikus. Nem egy diétás fogás, de nem bánom, jól megebédeltem belőle, sőt most  vacsorára is ezt ettem finom édes szőlővel.








Hozzávalók: 
A főzéshez:
  • 2 kg-os sonka
  • 2 l Coca-Cola
  • 1 fej vöröshagyma 

A mázhoz:
  • 2 ek barna cukor
  • 3 tk angol mustár
  • 1 púpozott ek fekete melasz (helyettesíthető mézzel, juharsziruppal, sűrű cukorsziruppal)
  • 1 marék szegfűszeg

Elkészítése:

A sonkát a kettévágott hagymával feltettem főzni a 2 liter Colában, hogy csak gyöngyözve főjön két és fél órán keresztül. Mikor megfőtt, leszűrtem róla a Colát és lehúztam a bőrét úgy, hogy egy vékony réteg zsír maradjon rajta, amit beirdaltam kockásra.
A máz összetevőit összekevertem, rákentem a sonkára, aztán a vágások valamennyi találkozásába egy-egy szem szegfőszeget szúrtam. 
220 fokra előmelegítettem a sütőt hőlégkeverésen és 10 percre bedugtam a sonkát és addig sütöttem, míg felhólyagosodott rajta a máz.

Köret: felszeleteltem egy nagy édesburgonyát 0,5 cm-es szeletekre, valamint 4 kisebb burgonyát ugyan ilyen méretre. Egy tepsibe pakoltam őket, meglocsoltam kevés olívaolajjal, sóztam, borsoztam és kakukkfüvet és rozmaringot dobáltam a tetejére. Citromot is akartam, de elfelejtettem.180 fokos sütőben fólia alatt sütöttem 20 percig, aztán levettem a fóliát és és néhány perc alatt kicsit megpirítottam a a burgonya karikákat.

Nincs olyan receptje, ami nem ízlene, pedig számtalan ételt elkészítettem tőle. 
Nigella a csúcs!!!

Nincsenek megjegyzések: