Összes oldalmegjelenítés

2013. október 4., péntek

Gombócos gombaleves

Ma kipróbáltam Pannika gombalevesét, ami nagyon megtetszett nekem a Nosaltyn. Minden benne volt, amit szeretek, ráadásul maradékmentő, amit nagyon becsülök és magam is gyakran alkalmazok. Végül is én főztem egy gombalevest, amibe apró gombóctésztákat szaggattam.


Hozzávalók:

  • 1 közepes vöröshagyma
  • 3 ek kacsazsír
  • 2 kisebb sárgarépa
  • 1 fehérrépa
  • 25 dkg csiperke gomba
  • 1 fél TV-paprika
  • 1 kisebb paradicsom meghámozva
  • 1 csokor petrezselyem
  • bors
  • 1 tk kalocsai fűszerpaprika
  • 1 csipet spanyol füstölt paprika
  • 1 ek liszt
  • egy maréknyi gombóctészta ( 50 dkg burgonya + 20 dkg durumlisztből készített gombóctésztából maradt)
  • 1,2 zöldség alaplé


Elkészítése:

A hagymát kockákra vágtam, kacsazsíron megdinszteltem, majd hozzáadtam a felszeletelt répákat, pár perc múlva a paprikát, paradicsomot és a felszeletelt gombát, így pirítottam 2-3 percig. Közben sóztam, borsoztam. Szórtam a tetejére egy kanál lisztet, a pirospaprikákat, átforgattam az egészet és felengedtem a zöldségalaplével. Kb. negyed órát főztem, majd a gombóctészta maradékából Pannika utasításainak megfelelően apró kis gombócokat formáltam és a levesbe dobtam  őket. Ekkor adtam hozzá a petrezselyemzöldet. Amint a gombócok feljöttek a leves tetejére, elzártam a gázt. Nagy kanál tejföllel tálaltam.Valóban nagyon ízletes volt. Köszönet érte Pannikának.

Hamarosan azt is leírom, mi készült a gombócokból. Annyit elárulhatok, hogy ma gombás nap volt.

Nincsenek megjegyzések: