Összes oldalmegjelenítés

2013. október 4., péntek

Sonkával töltött gombócok gombamártásban

Ez egyik maradékmentő akcióm. Illetve nem teljesen így van. Főztem ugyanis a gombócos gombalevest, amihez szükségeltetik maradék gombóctészta. De maradék csak úgy készülhet, hogy előbb lesz fő tészta, majd abból az al(maradék)tészta. Így lett nekem gombóctésztám (50 dkg főtt burgonya + 20 dkg durum tésztaliszt, meg egy kevés sima is a nyújtáshoz), volt már maradék gombám (25 dkg), és volt maradék Colás sonkám, úgy 20 - 25 dkg. Ebből készítettem ezt: 


Hozzávalók:
A gombóctésztához:

  • 50 dkg sós vízben főtt burgonya
  • 20 dkg durumliszt
  • kevés durum simaliszt a nyújtáshoz

Tölteni:

  • a mázas sonka ledarálva
  • 1 tojásfehérje (mert az is volt tegnapról a hűtőben)

Raguhoz:

  • 1/2 fej közepes vöröshagyma
  • 2 ek kacsazsír
  • 25 dkg gomba (én nem hámozom, csak megtörlöm)
  • 6 db olajban eltett aszalt paradicsom
  • bors
  • 2 dl tejszín
  • 1 ek kukoricaliszt
  • 1 csokor friss kakukkfű


Elkészítése:

Reggel, mielőtt elszaladtam dolgozni, feltettem a meghámozott krumplit sós vízben megfőzni 10 percre, majd elzártam a gázt és futottam a metróhoz. Mire hazaértem, volt ideje kihűlni. Milyen jó, mert így remek tésztát gyúrhattam belőle. A deszkára borítottam a tésztalisztet és csak úgy kézzel összenyomkodtam a krumplit, majd elegyítettem őket. Pont ideális lett az állaga. Kis liszten kinyújtottam 1/2 cm vékonyra és derelyevágóval kb. 6x6 cm-re felvágtam. A sonkát ledaráltam , és ha már volt, hozzácsaptam egy tojásfehérjét, hogy jobban összetartsa. Egy kocka tésztára tettem egy púpozott  teáskanálnyi sonkát, a tészta csücskeit összecsippentettem a halom felett és gombócot formáltam belőle.
Közben egy nagy serpenyőben kacsazsíron megpirítottam a felkockázott hagymát, rádobtam a felszeletelt gombát, megsóztam, borsoztam. Ollóval felcsíkoztam az aszalt paradicsomot és azt is hozzáadtam. Rácsipkedtem a kakukkfű leveleket. Rádobtam egy evőkanálnyi kukoricalisztet és felöntöttem tejszínnel, pillanatok alatt besűrítettem. Nem is főztem tovább. Inkább a gombócokkal foglalkoztam. Lobogó sós vízben addig főztem őket, míg feljöttek a víz tetejére és máris vándoroltak a ragus serpenyőbe. 
Így lesz egy véletlenül észrevett receptből, egy hangulatból két étel. Ráadásul minden maradékot felhasználtam a hűtőből.

Nincsenek megjegyzések: