Összes oldalmegjelenítés

2013. december 25., szerda

Mandulában sült pisztráng zelleres krumplipürével

Ha karácsony, akkor általában halat esznek a magyar emberek. Én e célra pisztrángot vásároltam. S mivel finom erőlevest főztem, amibe sok zeller főtt, így köretnek zelleres burgonyapürét készítettem.


Hozzávalók: 3 személynek

  • 3 db 25-30 dkg-os pisztráng
  • 1/2 citrom
  • 6 ág kakukkfű
  • bors
  • 1 nagy tojás
  • 5 dkg liszt
  • 5 dkg mandulaliszt
  • 5 dkg vaj

A püréhez:

  • 4 közepes burgonya
  • 20 dkg főtt zeller
  • 1 kk szerecsendió
  • 10 dkg vaj
  • 1 dl zsíros tej vagy tejszín
  • 1 tojás sárgája

Elkészítése:

A pisztrángokat megmostam, szárazra töröltem, a kívül-belül sóztam, belsejét megborsoztam. A citromot felszeleteltem és félbe vágtam a szeleteket, hogy be tudjam zárni a halba. A hasüregbe fektettem a citromszeleteket, és 2-2 ág kakukkfüvet. A halat összetűztem hústűvel, hogy bent maradjon, amit belülre szántam. Megforgattam lisztbe, tojásba, majd őrölt mandulába. Teflon tepsibe fektettem a halakat, tetejükre vajdarabokat fektettem és 180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem őket.
A püréhez a burgonyát megfőztem sós vízben. Azon forrón a robotgép táljába öntöttem, hozzáadva  a vajat, had olvadjon, az erőlevesben főtt puha zellert, nagy csipet szerecsendiót, a tojássárgáját és a tejet. Habosra kevertem. Nagyon finom lesz a krumplipüré, ha tojássárgája is kerül bele.
Egy teflon serpenyőben sütöttem hozzá néhány szelet citromot is. 

Nincsenek megjegyzések: