Összes oldalmegjelenítés

2013. december 23., hétfő

Savanyított sült paprika

Ez gyorsan elkészíthető finomság. Juci barátnőm egy este,- mikor még a messzi Szentendrei úti Lidlben vásároltunk,- megállt egy üveg paprika előtt és mondta, hogy senki nem készített olyan finom savanyú sült paprikát, mint a nagymamája. Ez megragadt bennem és ma kiteljesedett az ötlet. Gyönyörű kápia paprikát láttam és vettem. Igaz, csak egy kilóval próbálkoztam. Hazaérve máris beizzítottam a sütőt, míg jól megmostam a paprikákat, majd szárazra töröltem. A 200 fokos sütőben hőlégkeverésen addig sütöttem a paprikákat, míg a külső héjuk megfeketedett. Kivettem a tepsit és letakartam fóliával, így 10 perc után könnyedén le lehetett húzni a héjukat. Kivettem a csumájukat és a magházat.
Kisterilezett üvegbe tettem, kicsit megsóztam. 1 dl vizet összeforraltam 2 ek almaecettel és 1 ek cukorral. Ezt a levet öntöttem a paprikákra, majd egy ujjnyi olívaolajat töltöttem a tetejére. Lefóliáztam a tetejét és lezártam a tetővel. Igazán nem sokat kellett vele pepecselnem. Holnap kibontom. Már alig várom, hogy megkóstoljam. Hűtőben egy hétig el lehet így tartani.


Hozzávalók:

  • 1 kg kápia paprika
  • 1 kk só
  • 1 dl víz
  • 2 ek almaecet
  • 1 ek cukor

Nincsenek megjegyzések: