Összes oldalmegjelenítés

2014. január 2., csütörtök

Fortune cookie - szerencsesüti



Meglepetésnek szántam családomnak és ismerőseimnek, hogy jól kezdődjön az év vele. Különösebb faksznit nem akartam, ezért a begyúrt sajtos keksz tésztájába csomagoltam a kis, sütőpapírra írt üzeneteket.

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 2 tojássárgája
  • 1,3 dl író
  • 1,5 tk só
  • 8 dkg reszelt sajt
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 30 dkg tönköly fehérliszt
  • 25 dkg Rama vajas íz
  • 1/2 citrom leve



  • a ragasztáshoz a maradék tojásfehérke



  • sütőpapír
  • alkoholos filc
  • némi türelem / egy segítő kéz

Elkészítése:

A tészta hozzávalóit robotgépben összegyúrjuk. Fóliába csomagolva hűtőbe tesszük pihenni. Ez legalább fél óra legyen, de sokkal finomabb, ha egész éjszakát tölt a hűtőbe.
A pihentetett tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam és 6 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval köröket szabtam ki. Közben keskeny sütőpapírcsíkokat vágtam ki és megkértem a férjemet, hogy legyen olyan drága, írja meg a szép kis betűivel az üzeneteket. 
Ezeket aztán kicsire összehajtottam és a tészta közepére fektettem, a széleket megkentem tojásfehérjével és összenyomkodtam a tésztaszéleket. Az így kapott fél korongot középen meghajlítottam és így tettem sütőpapírral bélelt tepsibe. 180 fokon 8-10 perc alatt megsütöttem. A citrom miatt kicsit megdagadtak a tészták, nem lettek sarkosak, mint az igazi, de a lényeg úgyis belül rejlett.

Nincsenek megjegyzések: