Összes oldalmegjelenítés

2014. január 2., csütörtök

Szilvalekvárral töltött kalács tejes tang zhonggal

Időnként készítek hasonló kelt tésztás süteményeket, hogy kisfiamat jobb kondícióba hozzam. Családom tagjai szeretik ezeket, én pedig csorgathatom a nyálamat néhány kóstoló falat után. A férjem azt mondja bolondság mindig azt nézni, hogy hány dekát híztam, de ha nem kontrollálnám, biztosan elterebélyesednék. 
Két sütit készítettem. Egyikkel megleptem a szomszéd nénit, hogy azt eszegesse a magányos szilveszteri estéjén, a másik kb. 3 perc alatt köddé vált, amikor letettem az asztalra, pedig még forró volt.

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 40 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 tojássárgája
  • 5 dkg tejes tang zhong
  • 1 dl tej
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 8 dkg cukor
  • 5 dkg lágy vaj
  • 1,5 dl joghurt
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja

Töltelék:

  • 10 dkg aszalt szilva
  • 10 dkg szilvalekvár
  • 1 tk fahéj
  • 1 csipet szegfűszeg

Tetejére:

  • 1 ek író + 1 ek juharszirup keveréke a kenéshez
  • 1 marék dió durvára vágva

Elkészítése:

A tang zhonghoz 0,8 dl hideg vízben 1 púpozott ek tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem sűrű krém állagúra, amit aztán lehűtöttem, úgy használtam a tésztához.
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Letakarva habosra futtattam fel. Minden egyéb hozzávalót is a kenyérsütőgép üstjébe készítettem és dagasztóprogramra kapcsoltam. 
Az aszalt szilvát, a szilvalekvárral és a fűszerekkel botmixerrel összetörtem, egyneműsítettem.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán 12 egyforma darabra osztottam el, kis gombócokat sodortam belőlük a két tenyerem között, majd tenyeremmel kerek lappá nyomtam. Közepére púpozott teáskanálnyi szilvás tölteléket tettem, ráhajtottam a tésztát, széleit összenyomkodtam, majd a két végét maga alá hajtva gombócot formáztam belőle és sütőpapírral bélelt 18 cm átmérőjű kapcsos tortaformába tettem, mint egy virágot formázva meg.
A tészta tetejét megkentem az írós juharsziruppal és a középső gombócot megszórtam a durvára vágott dióval. 
170 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 35 -40 perc alatt sütöttem meg. 

Nincsenek megjegyzések: