Összes oldalmegjelenítés

2014. március 26., szerda

Citromos-fokhagymás-borsos felkken

Nagyon ritkán vásárolok sertés húst, de ez annyira szép volt, hogy nem tudtam elmenni mellette. Néha nem árt egy kis változatosság. Nagyon sokszor eszünk csirkét, Ennyit megengedhetünk magunknak.


Hozzávalók:
  • 60 dkg tarja
  • Maldon só
  • frissen őrölt fekete bors
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1/2 citrom reszelt héja és leve
  • 0.5 dl olaj

Elkészítése: 
A 2 cm vastag hússzeleteket beolajoztam, megszórtam frissen őrölt borssal, ráreszeltem a fokhagymát és a citrom héját. Jól záródó tálba tettem, rácsavartam a citrom levét és hűtőbe tettem 3-4 órára pácolódni. Néha megforgattam a szeleteket, hogy mindenütt érje a pác.
Sütés előtt fél órával kivettem, hogy szoba hőmérsékletűre melegedjen és csak közvetlen sütés előtt sóztam meg Maldon sóval.
Kevés olajat felhevítettem egy serpenyőben és a húsok mindkét oldalát 2,5-3 perc alatt megsütöttem.

Köretnek colcannont  adtam, amihez még kevertem egy evőkanálnyi magos mustárt, ami különlegesen pikánssá tette. 

Nincsenek megjegyzések: