Összes oldalmegjelenítés

2014. április 22., kedd

Gluténmentes almatorta

Próbából készítettem egy számomra kedves lánynak meglepetésként, aki sok mindenre érzékeny, így nagyon meg kell választania, hogy mit eszik meg. Remélem nem lőttem bakot.


Hozzávalók: 18 cm-es tortaformához
Tésztához:

  • 100 g kukoricaliszt
  • 60 g laktózmentes margarin
  • 1 nagy tojás
  • 2 ek író
  • 1 tk sütőpor
  • 12 db édesítő tabletta
  • 1 marék zöld mazsola

Tetejére:

  • 2 alma
  • 1 marék mandulapehely
  • egy hintésnyi fahéj

Elkészítése:

Robotgéppel a szoba hőmérsékletű margarint, tojást, írót, a porrá tört édesítőt, kikevertem, majd hozzáadtam a sütőporral elkevert kukoricalisztet. Lágy, kicsit folyós tésztát kaptam, amit a sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem és kicsit odaütögetve a formát elegyengettem. 
Az almákat meghámoztam, negyedeltem őket, magházát kivágtam, vékonyra elszeleteltem. A forma közepétől indulva beborítottam vele a sütemény egész tetejét. Hintettem rá egy lehelet fahéjat és jól megszórtam mandulapehellyel. 170 fokos sütőben 30-35 perc alatt megsütöttem.
Még nem kaptam visszajelzést, de reménykedem, hogy  finom lett. A tészta nem tört, mint ahogyan a kukoricaliszttől elvártam volna. Ezt jó eredménynek tartom.

Nincsenek megjegyzések: