Összes oldalmegjelenítés

2014. április 22., kedd

Sajtos keksz

Bulira sütöttem, ahova a barátnőimet hívtam meg egy kis levendulás rozé mellé csipegetni. Van egy jól bevált receptem,- (35-40 dkg liszt, 25 dkg vaj, 10 dkg reszelt sajt, só, fél citrom leve a tésztába. Egy éjszakát pihen, másnap 2 mm-esre kinyújtom, megkenem tojással, megszórom reszelt sajttal, 200-220 fokon 8-10 perc alatt megsütöm.) - ami a világon a legegyszerűbb, de most mást gondoltam.


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 25 dkg reszelt sajt (ementáli)
  • 20 dkg szoba hőmérsékletű vaj felkockázva
  • 1 dl tejföl
  • 1 tk só

Tetejére:

  • 5 dkg parmezán sajt


Elkészítése:

Minden tésztához való alapanyagot dagasztógép üstjébe mértem és 5 perc alatt rugalmasan puha tésztát gyúrt belőle a gép. Folpackba csomagolva egy órát hűtőben pihentettem. Utána négy részre osztottam a tésztát. Enyhén lisztezett munkafelületen vékonyra kinyújtottam. Az egész lapot sodrófára téve a sütőpapírral bélelt tepsibe emeltem. Tetejére parmezán sajtot reszeltem, majd a tésztát felvágtam derelyevágóvalkisebb téglalapokra. 200 fokos sütőben 8-10 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: