Összes oldalmegjelenítés

2014. április 22., kedd

Minestrone leves

Vágytam már valami nagyon zöldségesre, mert elég sok húst eszünk, mert itt a tavasz, vagy csak úgy.


Hozzávalók:

  • 1 ek olívaolaj
  • 10 dkg bacon
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 közepes sárgarépa
  • 1 nagy póréhagyma
  • 2 halványító zellerszár
  • 20 dkg zöldbab
  • 20 dkg zöldborsó
  • 20 dkg kelbimbó
  • 20 dkg vargánya gomba
  • 20 dkg brokkoli rózsa
  • 1,2 l zöldség alaplé
  • 0,5 l passzírozott paradicsom
  • 1  csipet só
  • 1 kk frissen őrölt fekete bors
  • 1 tk oregánó
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk rozmaring, 

Dekorálni, ízesíteni:

  • parmezán forgács
  • gnocchi tésztából mini (0,5x0,5 cm) gnocchikat főztem bele
  • tetejére készen kapható sült hagymát szórtam

Elkészítése:

Egy kanál olajon megsütöttem a felkockázott bacon szalonnát (az olasz inkább pancettát használna). A fokhagymát szeletben tettem bele, szintén a felkarikázott póréhagymát és halványító zellert. Zöldbabot 2-3 darabba törtem el. A kelbimbók kicsik voltak, egyben hagytam őket. A brokkolit és hasonló méretűre szedtem szét. A vargányát vastagabb szeletekre vágtam. 5 percig így sütöttem, pároltam a zöldségeket, aztán felöntöttem az alaplével és a paradicsommal. Újabb 5 perc alatt összefőztem. Már csak a kicsi gnocchikat dobáltam bele, de utána azonnal el is zártam a gázt.
Tálalásnál parmezánt forgácsoltam rá és az imádott sült hagymánkkal (forráshely: Lidl) is megszórtam, mert az biztosította a roppanósságot.


Nincsenek megjegyzések: