Összes oldalmegjelenítés

2014. április 22., kedd

Sült gnocchi boros kacsával

Olasz napok (csak nálam) keretében nagy kedvencemet készítettem el, amit Gordon Ramsaytől láttam. A kacsazsírban sült gnocchit. ...és ha már, akkor kacsát is sütöttem hozzá. Bár a gnocchi magában is mennyei élvezet, de ezt tudtam még egy kicsit fokozni.


Hozzávalók:
A gnocchihoz:
  • 75 dkg burgonya
  • 12 dkg durum tésztaliszt
  • 1 tojássárgája (opcionális)
Sütéséhez:
  • 3-4 ek kacsazsír
  • bors
  • friss rozmaring hajtások


A kacsához:

  • 1 egész, fiatalka bőrös kacsamell filé (40 dkg)
  • bors
  • rozmaring ágak
  • 1 dl fehér bor (én muskotályost tettem)

Elkészítése:

A gnocchihoz a burgonyát sós vízben héjában megfőztem, lehűtöttem, meghámoztam, lereszeltem finom lyukú reszelőn. Hiába, gyenge vagyok a krumplinyomóhoz. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam a tésztát. Nem sokáig gyömöszöltem, mert akkor gumis állagú lesz. Négy részre osztottam, hüvelykujjnyi vastagra sodortam, majd 2-2,5 cm-es darabokra vágtam őket. Közben egy nagy lábasban vizet forraltam, sóztam és kisebb adagonként kifőztem a gombócokat. Amint felúsztak a víz tetejére, leszűrtem őket és a felforrósított rozmaringos kacsazsírba dobtam. Frissen őröltem rá borsot és addig sütöttem erős tűzön, míg szép aranybarna, ropogós lett.
A kacsamellekről lehúztam a bőrt. Olyan fiatalkák voltak, hogy csak kevés zsír volt rajtuk. A bőrt felkockáztam és felforrósított serpenyőben megsütöttem. Mikor már ropogósra sültek, hozzáadtam a fél cm-re szelt kacsamelleket. Sóztam, borsoztam és 1-2 percig pirítottam. sóztam, borsoztam, rozmaring hajtásokat dobtam bele és felengedtem egy kis muskotályos borral. Addig forraltam erős tűzön, míg elillant az alkoholtartalma. Máris elzártam a tüzet és tálaltam. Wow...

Nincsenek megjegyzések: