Összes oldalmegjelenítés

2014. április 25., péntek

Napraforgós rozsos kenyér

Egy könnyű, lágy, egészséges kenyér, mely napokig friss, puha marad.


Hozzávalók: 

  • 20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 50 dkg tönköly fehérliszt
  • 13 dkg tang zhong
  • 1 marék napraforgó a tésztába + 1 marék a kenyér tetejére
  • 1 ek só
  • 1 tk cukor
  • 3 dkg friss élesztő
  • 2 dl langyos víz
  • 2 dl író
  • 2 ek szoba hőmérsékletű vaj

Elkészítése:

A tang zhonghoz 1 dl hideg vízben 2 dkg tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem sűrű krém állagúra, amit aztán lehűtöttem, úgy használtam a tésztához. A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam a friss élesztőt. Letakarva habosra futtattam fel. Minden egyéb hozzávalót kenyérsütőgép üstjébe mértem és dagasztó programra kapcsoltam. Az én gépem 10 percig dagaszt, majd fél órát keleszt, majd újabb 10 percig dagaszt, és még egy órát keleszt. Na én a második kelesztés felénél ki kellett vegyem a tésztát, mert annyira megnőtt. lisztezett munkafelületen gyorsan cipót formáltam belőle és egy vastag falú teflon bevonatú 4 literes lábasba fektettem. Tetejét megkentem kevés tejföllel, megszórtam napraforgómaggal és letakartam a fedővel. Addig kelesztettem újra, míg a sütő felmelegedett 230 fokra. Az aljába bedugtam egy tálka vizet, hogy párás legyen. 10 percig sütöttem ilyen magas hőfokon, majd lekapcsoltam 190 fokra, levettem a fedőt és még fél órát sütöttem a kenyeret.



Nincsenek megjegyzések: