Összes oldalmegjelenítés

2014. április 25., péntek

Csokoládémousse-al töltött keksz

Férjemnek készítettem meglepetésnek névnapjára. Igazán ütős kis sütemény. 


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 25 dkg puha vaj
  • 3 dkg gyümölcscukor
  • 1 tk vanília kivonat
  • 25 dkg tönköly fehér liszt
  • 5 dkg kukoricaliszt (ettől roppanós)
  • 5 dkg 100%-os kakópor (pörkölt kakaóbabból daráltam)

A mousse:

  • 15 dkg étcsokoládé
  • 1 dl tejszín
  • 1 nagy tojás sárgája
  • 2 dkg gyümölcscukor

Elkészítése: 




Minden hozzávalót robotgép üstjébe mértem és homogén tésztává gyúrtam .Fóliába csomagolva fél órát pihentettem. A hűtőből kivett tésztát lisztezett felületen kinyújtottam 3-4 mm vékonyra és szív formájú szaggatóval kiszúrtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem.180 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsütöttem.
A tojás sárgáját a cukorral habosra kevertem. A csokoládét gőz fölött megolvasztottam, éppen, hogy csak langyos legyen és belekevertem a cukorral elkevert tojássárgáját. A tejszínt felvertem habbá és hozzá öntöttem az olvasztott csokoládét. Robotgéppel addig vertem, míg kemény hab nem keletkezett belőle (eközben ki is hűlt). A habot hűtőszekrényben legalább egy órán keresztül hűtöttem. A lehűlt habot nyomózsákba töltöttem és a kekszre nyomtam belőle annyit, hogy a felületét eltakarja. A másik kekszet a tetejére ragasztottam (40 pár lett belőle).

Még néhány csokis tetejűt is készítettem.  Így még durvább volt, de isteni finom.



Nincsenek megjegyzések: