Összes oldalmegjelenítés

2014. május 28., szerda

Eperlekvár

A hétvégi grillparti kezdete előtt barátaimmal kimentünk epret szedni a földekre a Békásmegyer után lévő Metró áruház mögé. Naivan egy hatalmas kosarat cipeltem magammal, hogy azt jól teletöltöm és lekvárt főzök belőle. Családunkban a legnépszerűbb lekvár a fiúk körében. De nagy csalódásomra egy szem érett epret nem találtam az egész eperföldön. Ezért hétfőn kimentem a piacra és felszerelkeztem. No nem nagyon, csak emberi léptékkel készítettem egy adag lekvárt. Még a férjem is segített a pucolásban, válogatásban. Így nem untam el vele az életem. Hat üveggel lett belőle.


Hozzávalók:

  • 4 kg megtisztított eper
  • 80 dkg cukor
  • 1 nagy biocitrom reszelt héja és leve
  • 1 rúd vanília kikapart magjai
  • 1 ek fahéj
  • 1 nagy csipet őrölt kardamommag
  • 30 g Kaldenekker féle pektin

Elkészítése:

Az epret jó társaságban megpucoltuk, folyó hideg víz alatt alaposan átmostam és rétegezve a cukorral a lekvárfőző fazekamba tettem. Ilyenkor illik hagyni összeérni a cukrot és az epret, de én nem vártam, hanem kis részét botmixerrel összetörtem, de már közben forraltam fel a gyümölcsöt.Beleszórtam a fahéjat. Késsel felvágtam a vaníliát és kikapartam minden apró kis fekete magját. Egy kis kardamomnak nem tuttam ellenállni, úgyhogy  az is került bele. Egy nagy citromot alaposan megmostam, megtöröltem és a héját belereszeltem a lekvárba. Egész levét is hozzáadtam. Ekkor már igencsak finom illatok terjengtek a konyhámban. Mikor felforrt, az 1-2 kanál cukorral elkevert pektint is hozzáadtam és az utasításnak megfelelően 5 percig forraltam. Akkor már készen álltak a gondosan kimosott, kiszárított, kimikrózott üvegek. Azonnal szinültig mertem lekvárral. Az üveget lefedtem dupla réteg folpackkal és gyorsan rácsavartam a tetejét. Hagyományos módon,- mint a nagymamám,- újságba csomagoltam az üvegeket, egy nagy kosárba raktam  őket és plédekkel becsavarva eltettem. Ilyenkor másfél, két napba is beletelik, mire kihűl a lekvár. Ekkor már felpakolom a félhomályos polcra őket. 
Azért volt egy kis mustra is. A fiam természetesen mára császármorzsát rendelt a lekvárhoz. Elismeréssel nyilatkozott a minőségéről.  Kezdhetem nemsokára az újabb adag főzését, mert ilyenkor nekilát és máris felfalja szinte az egészet. 

Nincsenek megjegyzések: