Összes oldalmegjelenítés

2014. június 2., hétfő

Fűszeres kenyér

Ez egy ciabatta jellegű kenyér, ami jókorára sikerült. Biztos voltam benne, hogy a fiam megörül neki. Kiszámíthatatlan ugyan, hogy mikor, mi okoz neki meglepetést. Hol a fehér kenyérért rajong, hol a teljes kiőrlésűért, vagy rozsosért. Úgy döntöttem, most ez lesz soron.


Hozzávalók:

  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 3,5 dl víz
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1, 5 tk só
  • 1 tk oregánó
  • 1 tk bazsalikom
  • 1 tk  frissen, durvára őrölt fekete bors
  • 2 ek olívaolaj



Elkészítése:

A vizet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és az élesztőt és 6-8 perc alatt felfuttattam. Utána már csak mindent a kenyérsütőgép üstjébe mértem,- (azért vigyázok, hogy alulra kerüljön a só és felülre az élesztős víz, nehogy a só kinyírja az élesztőt)- és dagasztó programra kapcsoltam. A program végére jókorára, könnyű, levegősre nőtt a tészta. Nem is nagyon akartam kézzel piszkálni. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és alaposan megliszteztem. Ebbe borítottam a tésztát. A lisztezésre itt azért volt szükség, hogy ne tapadjon a papírhoz. Tetejére is hintettem egy kis lisztet. Addig hagytam újra növekedni, míg a sütő felmelegedett 250 fokra. Bedugtam a kenyeret és 10 percig így sütöttem, aztán lecsökkentettem 200 fokra és további 10 percig sütöttem még. Mivel nem volt magas, ennyi idő elegendő is volt hozzá, hogy a tészta átsüljön. Szép levegős, laza, pihe-puha kenyeret kaptam belőle.

Nincsenek megjegyzések: