Összes oldalmegjelenítés

2014. június 2., hétfő

Narancsos kacsamell borban párolt körtével

A piacon járva fiatalka pecsenyekacsa mellet sikerült vennem. Mivel volt otthon néhány narancs is, azzal sütöttem meg a húst. Köretnek pedig héjában sült újkrumpli és fehérborban párolt körte volt. Nagyon szeretjük a kacsamellet. Más alkatrészét szinte nem is fogyasztjuk. 



Hozzávalók: 3 fő részére
Kacsához:

  • 3 fél kacsamell
  • frissen őrölt bors
  • 1 narancs
  • 1 alma
  • fahéj

A burgonyához:

  • 1 ek olaj
  • 60 dkg burgonya
  • frissen őrölt bors

A körtéhez:

  • 1 nagy körte
  • 1 dl fehérbor
  • 1 ek juharszirup
  • 1 ek vaj

Elkészítése:

A kacsamelleket megmostam, szárazra töröltem. Bőrét a húsig hálósan beirdaltam. Sóztam, borsoztam és egy előre felhevített serpenyőben a bőrös felével lefelé odatettem az erős tűzre pirítani. Mindkét oldalát 3-3 percig pirította. Ekkorra a nagyja zsír ki is sült belőle. A három kacsamell közé dugtam héjastól egy felnegyedelt almát, melyet kimagoztam és meghintettem fahéjjal. Ugyanígy tettem a naranccsal is. Megmostam, megszárítottam, centis szeletekre vágtam, melyeket megszórtam fahéjjal és a kacsamellek tetejére tettem. Közben a sütőt előmelegítettem 200 fokra. Betettem középre a hűst és így sütöttem 16-17 percig, majd 3 percre rákapcsoltam a grillt, hogy ropogós legyen a teteje. 
A burgonyákat alaposan lemostam folyóvíz alatt. Félbe vágtam őket és grillrácsra fektettem. Bepermeteztem olajjal, sóztam, borsoztam, fóliával lefedve a kacsa után küldtem a sütőbe. Addig pároltam, míg a kacsa sült. Aztán levettem a fóliát és 5 perc alatt megpirítottam a tetejét.
A körtét megmostam, megszárítottam, négybe vágtam. Magházát kikanyarítottam és egy kis lábasba fektetve 1 dl fehérborban feltettem párolódni. Semmi mással nem ízesítettem, csak egy kanál juharszirupot öntöttem rá. Így pároltam lassú tűzön 10 percig, majd hozzáadtam egy kanál vajat, amitől a lé besűrűsödött, selymes, aranyló lett. Tálalásnál evvel a szósszal locsoltam meg a körtét.


Nincsenek megjegyzések: