Összes oldalmegjelenítés

2014. május 20., kedd

Pikáns húsgolyók paradicsomszószban gnocchival

Ezt az ételt másodszorra készítem el ugyanígy, mert annyira ízlik. A húsgolyók különleges ízéről nem más gondoskodik, mint egy kis citromhéj és parmezán. Egyébként csak egy sima mini fasírt lehetne, de ez a két anyag magasra emeli az élvezeti értékét. Ránézésre semmi különös, de az íze nagyszerű.


Hozzávalók:
A gnocchihoz:

  • 75 dkg régi burgonya (+ 0,5 kg tengeri só)
  • 20 dkg durum simaliszt
  • 2 tojás sárgája
  • 1 kk só.

A húsgolyókhoz:

  • 50 dkg csirkemell filé
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 M-es tojás
  • 2 marék zsemlemorzsa
  • 1/2 csokor petrezselyem
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 5 dkg parmezánsajt
  • 1 csapott tk só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 kk chilipehely

A szószhoz:

  • 1 l olasz passzírozott paradicsom
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kk szárított zellerlevél
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk oregánó
  • 1 csapott ek barnacukor
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 csipet só

Elkészítése:

A siker titka, hogy a burgonyát tengeri sóban sütőben sütöttem meg. Így az elvonta belőle a vizet és kevés lisztet kell hozzá keverni. Azt gondoltam először, hogy ez nagyon sós lesz, de valójában még kellett egy kis plusz sót adni az ízesítéskor, mert a só ízét nem vette át a krumpli. Ezt a sót aztán félre lehet tenni és máskor is fel lehet használni hasonló célra.
A krumplit meghámoztam és a többi hozzávalóval késes aprítóban pár pörgetéssel tésztává gyúrtam. Nem szabad sokáig tekerni, mert akkor gumis állagúvá növi ki magát.
A tésztát aztán négy részre osztva mindegyikből vastag hüvelyujjnyi rudat sodortam, majd késsel eldaraboltam. A lisztezett deszkán egy sodorásnyit görgettem rajta tenyérrel (mint a Keresztapában Andy Garcia - milyen szívesen elsodorgattam volna vele a tésztákat, amikor még olyan fiatal és szép volt). 
Nagy tésztafőző fazékban vizet forraltam, megsóztam és négy adagban kifőztem két perc alatt. Lecsepegtettem (öblíteni a durum lisztes dolgokat nem kell) és egy serpenyőbe tettem át, amibe aszalt paradicsomról vett olívaolaj várta. Átforgattam rajta. 
A húsgolyókhoz a petrezselymet, hagymát, fokhagymát és egy darab parmezánsajtot a késes aprítóban felapríottam. Hozzáadtam a nagyobb kockákra vágott csirkemellet, tojásokat, fűszereket, citromhéjat és csak annyira vágtam össze, hogy kicsit darabos maradjon még. Kis zöld diónyi golyókat formáltam belőle és kevéske forró olajban mindkét oldalát megkapattam, addig, míg egy kicsit elkezdett barnulni. akkor kiszedtem őket és 1-2 kanál olajat hagyva a lábasban a hagymát és a fokhagymát megpirítottam rajta, majd felöntöttem a paradicsommal, amit befűszereztem és amikor felforrt, 5 percre visszatettem bele a húsgolyókat és lassú tűzön pötyögtettem. Ez alatt összeértek az ízek.

Nincsenek megjegyzések: