Összes oldalmegjelenítés

2014. május 19., hétfő

Csirke fejtett babbal

Tervezzük, hogy hamarosan elköltözünk ebből a lakásból, ahol jelenleg élünk, ezért mindig eltervezem, hogy kihasználok mindent a mélyhűtőből, aztán valahogy csak pótlom. A bab ott ült már egy idje, amikor még a fiam minden héten fejtett babot főzetett magának és ette reggel, délben, este. Ez a vonzódás a hüvelyesekkel elmúlt, így a bab ott szorongott a húsok között. Ennek így véget vetettem. 


Hozzávalók:

  • 60 dkg csirkemell filé
  • 8 dkg bacon
  • 2 ek olaj
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 szl halványító zeller
  • 2 közepes sárgarépa
  • 1 kg fejtett bab
  • 1 tk só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 kk chilipehely
  • 3 babérlevél
  • 2-3 nagyobbacska rozmaringhajtás
  • 3 ek liszt
  • 1 dl fehérbor
  • 0,5 l csirke alaplé

Elkészítése:

A csirkéket 3 db fél csirkemell enyhén megsóztam, borsoztam és betekertem baconbe. Fogvájóval megtűztem a két végét, hogy ne tekeredjen le. Két kanál olajat felforrósítottam és a baconos csirkéket minden oldalukon hirtelen megpirítottam, majd kiszedtem őket. Helyükbe a felkockázott hagyma ment. Megdinszteltem és hozzáadtam a felszeletelt fokhagymát. A csirkedarabokat visszatettem az edénybe, megfűszereztem. A sárgarépát megtisztítottam, felkockáztam. Ugyanígy tettem a szárzellerrel. Ezeket is a csirke mellé dobtam, amit a fejtett bab követett. 1-2 percig együtt sütöttem őket, majd megszórtam 3 kanál liszttel, amit újabb 1-2 percig pirítottam, végül felöntöttem egy dl fehérborral .Beletettem a babérlevelet és a rozmaringot. A lét addig forraltam, míg besűrűsödött és a bor alkoholtartalma elpárolgott. Hozzáöntöttem az alaplevet, lefedtem és a 160 fokra előmelegített sütőbe tettem és 2,5-3 óra alatt lassan puhára pároltam.

Nincsenek megjegyzések: