Összes oldalmegjelenítés

2014. május 19., hétfő

Banános-csokis keksz

Ezt az aszalt szilvás-csokis keksz sablonjára készítettem, mert az nagyon ízlett. Fiam pedig jobban kedveli a banánnal készült édességeket, így most az ő kedvére tettem, bár azért az előző is elfogyott hamar.


Hozzávalók.

  • 7,5 dkg rozspehely
  • 15 dkg tönkölyliszt
  • 25 dkg banán ( 2 nagyobb)
  • 15 dkg kókuszreszelék
  • 15 dkg szoba hőmérsékletű margarin
  • 4 ek méz
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1 tk sütőpor
  • 1 csipet szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 10 dkg süthető étcsokoládé csepp

Elkészítése:

A rozspelyhet durvára őröltem a kávédarálóban. Ezután mindent bedobáltam a késes aprítóba - a csoki kivételével,- és pillanatok alatt tésztává dolgoztam össze. Végül hozzá kevertem a csokoládét is.
Kisebb diónyi golyókat gyúrtam a lágy tésztából és sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem őket, majd a tenyeremmel szétnyomtam kb. 0,5 cm vékonyra. 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt aranybarnára sülnek. Amikor elkezd színesedni, akkor kell kivenni a sütőből. A tepsiben hagytam kihűlni őket. 50 darab lett ebből a mennyiségből.

Nincsenek megjegyzések: