Összes oldalmegjelenítés

2014. május 19., hétfő

Grilleztünk

Tanácstalan voltam, mit is készítsek ebédre, ami mindannyiunknak megfelel majd. Mivel biliárdozni készültünk ebéd előtt, ezért gyorsan némi húst és zöldséget befűszereztem, hogy amikor hazajövünk, csak meg kelljen sütnöm. Egy lepénykenyeret is bekészítettem a kenyérsütőbe dagasztani. Mivel a terv kútba esett, így egy közepes séta után hazaérve azonnal nekiláthattam a korai ebéd elkészítésének.



Hozzávalók:
  • 60 dkg csirkemell filé

Mustáros pác: 
  • 2 ek olívaolaj
  • 1 kk só
  • 1 tk frissen őrölt bors
  • 1 ek mustár

Ázsiai pác:
  • 2 gerezd fokhagyma
  • ugyanolyan mennyiségű gyömbér
  • 3 ek szójaszósz
  • 2 ek worcestershire –szósz
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 1 tk frissen őrölt tarkabors
  • 1/2 lime kifacsart leve

Grillezett zöldségek
  • 1 közepes padlizsán
  • 2 kisebb cukkini
  • frissen őrölt bors
  • 1 ek oregánó
  • 1 teáskanál kakukkfű
  • 1 kávéskanál chilipehely
  • 2 ek olívaolaj



Kecskesajttal töltött gomba: +
  • 6 nagy csiperkegomba
  • 10 dkg kecskesajt

Sült banán:
  • 3 nagy banán
  • 2 ek vaj
  • 2 ek méz



Fokhagymás lepénykenyér
  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 dl langyos víz
  • 6 dkg vaj (+ a sütés utáni kenéshez)
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1.5 dkg friss élesztő
  • 1 csipet cukor
  • 1 teáskanál só

Epres balzsamecetkrém:
  • 10 dkg eper
  • 1 dl alzsamecet
  • 1 ek sheryecet
  • 2 ek  worcestershire –szósz
  • 2 ek méz







Elkészítése:

Borsos-mustáros csirkemell
A két csirkemell felet  3-3 szeletre vágtam.
Megkentem olajjal, sóztam, borsoztam, felét mustárral megkenve lezárható edényben érleltem a hűtőben néhány órára, de akár egész éjszakára is bennhagyható.
Másik felét beleforgattam az ázsiai pácba és ugyanúgy pihentettem, mint a társát.
A grillserpenyőt felhevítettem. Olajra nem volt szükség, hiszen a hús már olajos. A csirkeszeleteket  1-1,5 perc alatt mindkét oldalán megsütöttem.

Grillezett zöldségek
A zöldségeket megmostam, megszárítottam, végeiket levágtam. Hosszában 0,5 cm-es szeletekre vágtam. Megkentem kevés olívaolajjal, megszórtam a fűszerekkel. Folpackkal letakarva 1-2 órát pihentettem, hogy átvegyék a fűszer ízét. A gombákba a fűszeren kívül 1-1 kanálnyi kecskesajt is került. Ugyanúgy sütöttem, mint a húst. Egy részét a gyors haladás érdekében a sütőben grilleztem.
Előző napról megmaradt néhány héjában főtt újkrumpli. Azt is felszeleteltem és megpirítottam a kivajazott grillserpenyőben.

Fokhagymás lepénykenyér
A vajat felforrósítottam, belereszeltem a fokhagymagerezdeket és kicsit megfonnyasztottam, majd lehúztam a tűzről, és hagytam kihűlni.
A kézmeleg vízhez elkevertem egy nagy csipet cukrot és belemorzsoltam az élesztőt, 8-10 perc alatt megkelesztettem.
A sót a fokhagymás vajat, a lisztet és az élesztős vizet dagasztógépbe tettem és addig gyúrtam, míg lágy, fényes tésztát nem kaptam. Egy órát kelesztettem.
A megkelt tésztát sütőpapírral bélelt pizzasütő tepsibe tettem úgy, hogy kézzel kihúzogattam a tepsi formájára. 250 foka előmelegített sütőben 10 perc alatt megsült. Amint kivettem, azonnal megkentem a tetejét vajjal.

Epres balzsamecetkrém:
Mivel véletlenül találtam a szekrényemben egy majdnem kiürült üveg ilyen öntetet, azonnal jött az ötlet, hogy ezt elkészíthetem magam is néhány perc alatt. 
Az epret botmixerrel összetörtem. Az összes hozzávalót egy lábasban feltettem közepes tűzön főzni. Kb. 5 perc alatt homogén lett, besűrűsödött és elillant az ecet erőssége.

Sűrű szűrőn átpasszíroztam, hogy a magok ne kerüljenek bele. Hűtőben 1-2 hétig eláll.

Nincsenek megjegyzések: