Összes oldalmegjelenítés

2015. január 10., szombat

Forralt borban párolt kacsamell

Időről időre szétnézek a hűtőmben, kamrámban és minden maradékot feldolgozok. Hiába, nem szeretek ételt kidobni. Most éppen a néhány napja készített forralt bort mentettem meg.


Hozzávalók:

Forralt borhoz

  • 7 dl vörösbor
  • 1 narancs
  • 1 rúd fahéj
  • 4-5 szegfűbors 
  • 4 szem borókabogyó
  • 5-6 szegfűszeg
  • 10-15 szem fekete bors
  • 4-5 szem zöld kardamom
  • 3 ek nádcukor


Kacsához:

  • 3 közepes kacsamell (felek)
  • bors
  • 1 tk kínai ötfűszer-keverék
  • 2 dl fűszeres forraltbor


Körethez:

  • 20 dkg jázmin rizs
  • 1 ek olaj
  • víz



  • mangószósz
  • gránátalmaszirup
  • 1 érett mangó
  • 1 gránátalma


Elkészítése:

A kacsamellet sóztam, borsoztam, megszórtam ötfűszer-keverékkel és a bőrös oldalával lefelé sütni kezdtem egy teflon lábasban, majd három perc múlva megfordítottam és kérget sütöttem a másik oldalára is. Felöntöttem a forralt borral és a 180 fokra előmelegített sütőbe tettem 15 percre alul-felül sütésen, mert jókorák voltak a mellek.
Közben egy kanál olajon fehéredésig pirítottam a rizst, majd felengedtem annyi vízzel, hogy egy ujjnyira ellepje (ez a módszer mindig tökéletes állagú rizst eredményez), sóztam és kb 10 perc alatt megfőztem. 
A mangót meghámoztam. magjáról levágtam, felkockáztam 1x1 cm-es kockákra. A gránátalmát elfenekeltem egy fakanállal, majd kettévágtam. Annyira megszeppent a bántalmazástól, hogy mint sűrűn hulló könnycseppeket, úgy ontotta rubin magjait. 
A sűrű gránátalmasziruppal és a mangószósszal húztam néhány csíkot a tányérra, erre rátálaltam a rizst, majd a tetejére halmoztam a gyümölcsöket. Közé szorítottam a jókora, 10 percig fólia alatt pihentetett, majd felszeletelt kacsamellet, és elkövetkezett a gyönyör. Olyan ízkavalkád ült a táyérunkon, hogy azt sem tudtuk, mihez kapjunk. 

Nincsenek megjegyzések: