Összes oldalmegjelenítés

2015. január 17., szombat

Sajtos-vajas-tejfölös perec

A héten már másodszorra sütöm meg ezt a perecet. Mivel ma korán reggel ébredtem, mint általában és nem akartam zavarni a fiamat, akinél a telefonom és a laptopom pihent, így csak nagyjából próbáltam maga elé idézni a receptet. Persze előtte megerősítettem magam egy kávéval. A család véleménye szerint ez lett a legfinomabb perec, amit sütöttem. Kicsit ducik, mert lágy a tésztája, ezért nem könnyű sodorgatni, de a végeredmény a fontos.




Hozzávalók a mai napon:

  • 3 dl tej
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1,5 tk só
  • 8 dkg lágy vaj
  • 3 ek tejföl
  • 30 dkg extra finom liszt
  • 30 dkg félfogós liszt (mert nem volt kedvem a elvánszorogni a pincében lévő "élelmiszerraktáramig")


Tetejére:

  • 1 tojás
  • 6 dkg ementálisajt frissen reszelve


Elkészítése:

A tejet meglangyosítottam, beleszórtam a cukrot és az elmorzsolt élesztőt és néhány perc alatt felfuttattam. A dagasztógép táljába szórtam minden hozzávalót válogatás nélkül és kb 4-5 perc alatt megdagasztottam (ill. ő). Majd pihentettem negyed órát, 1-2 percig újra dagasztottam, aztán letakarva magára hagytam és egy újabb adag kávéval megnéztem egy film második felét. Mire elérkeztünk a happy endhez, akkorra a tészta kb. két és félszeresére nőtt. Kiborítottam a lisztezett pultra, 10 egyenlő részre osztottam, amiket kisodortam úgy 50 cm rúddá, amiből perecformát csavartam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, tetejét megkentem felvert tojással és megszórtam sajttal. Addig pihentek, míg a sütő bemelegedett 200 fokra. Hőlégkeverésen 16-17 perc alatt megsült a két tepsi perec. 
Már csak 4 db van belőle.

Nincsenek megjegyzések: