Összes oldalmegjelenítés

2015. január 6., kedd

Wellington pulyka

Tervezgettem egy ideje, hogy kipróbálom a pulyka ilyetén való elkészítését, de mindig tolódott a dolog. Végül karácsony után készítettem el. 


Aki nem látná, ez a valami a tészta tetején egy pulyka lenne. Élőben azért nem volt ilyen sejtelmes. 

Hozzávalók:
  • 85 dkg kis méretű zsenge pulykamell
  • 5-6 dkg ribizli jam
  • 8 dkg aszalt vörös áfonya
  • bors
  • 2 ek olívaolaj

  • 1 fej salottahagyma
  • 30 dkg vargányagomba

  • 10 dkg prosciutto

  • 50 dkg leveles tészta
  • 1 tojássárgája

Elkészítése:

A pulykamellet egy filézőkéssel felszúrtam és akkora zsebet vágtam bele, hogy a húst csak a szélei tartották össze. Megsóztam egy kicsit belül, aztán egy kis üveg ribizli jamet elkentem a belsejében, majd beletöltöttem az aszalt áfonyát is és fogvájóval összetűztem, hogy a töltelék a belsejében maradjon. A húst kívül sóztam, borsoztam. Felhevítettem egy vastag falú lábasban egy kevés olívaolajat és a hús minden oldalát 3-3 percig sütöttem nagy lángon, hogy kéreg keletkezzen rajta, majd a 160 fokra előmelegített sütőbe tettem és hőlégkeverésen 15 percig sütöttem. Kivettem és fólia alatt pihentettem negyed órát, majd hagytam kihűlni. 



Ugyanabban az edényben a megmaradt olívaolajon megpirítottam a kockára vágott hagymát. Mikor már színesedni kezdett, hozzáadtam a késes darálóban kicsire vágott vargányát. sóztam, borsoztam és erős tűzön pirítottam a gombát, hogy ne engedjen levet, csak piruljon. Ezt is félretettem kihűlni.
  


   

Egy kiterített folpack lapra egymást kissé fedve leraktam a prosciutto szeleteket. A tetején egyenletesen elsimítottam a gombás krémet, majd a közepére fektettem a megsütött pulykamellet. A sonkaszeletekkel körbetekertem a húst, hogy mindenütt fedje. A folpackba csavartam és hűtőbe tettem fél órára. Közben kinyújtottam 0,5 cm-re a leveles tésztát. A közepére tettem a lehűtött sonkába csomagolt pulykamellet. A tészta széleit megkentem tojássárgájával és ráhajtottam, hogy körbe burkolja az egész húst. A felesleget levágtam, hogy mindenütt csak egy réteg tészta legyen. A tésztát kívülről is megkentem a tojás sárgájával, megszórtam Maldon sóval. A maradék tésztából megformáztam a nemes állat képét, melyet borsszemekkel díszítettem. A sütőbe tettem és 180 fokon hőlégkeverésen 30-35 percig sütöttem.  Sült kelbimbóval és csicsókával tálaltam.



Nincsenek megjegyzések: