Összes oldalmegjelenítés

2015. január 2., péntek

Milka torta

Régen készítettünk tortát, így hirtelen ötlettől vezérelve csak beletettem, ami eszembe jutott. Remélem ettől még finom lett, mert meglepetésnek szántuk.


Ez belül oreós csoki, kivül Milka torte lett.

Hozzávalók: 
A tésztához:

  • 17 dkg vaj
  • 25 dkg étcsokoládé
  • 7 tojás
  • 8 dkg gyümölcscukor
  • 17 dkg liszt
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 1 tk sütőpor


A krémhez:

  • 2 dl tejszín
  • 2 dl tejföl
  • 25 dkg mascarpone
  • 120 g főzés nélküli vaníliapuding
  • 1 rúd vanília kikapart magjai
  • 7 dkg gyümölcscukor


A mázhoz:

  • 40 dkg fehér marcipán
  • 10 dkg lila marcipán


Elkészítése:

A tojásokat ketté választottam. A fehérjét felvertem habbá. A csokoládést és a vajat vízgőz felett felolvasztottam ó, hozzákevertem még a vaníliakivonatot, a cukrot és a tojások sárgáit és robotgéppel habosra kevertem. A felvert fehérjét beleforgattam a csokoládéhabba, majd a sütőporral elkevert lisztet is és finoman összeforgattm, hohy ne nagyon törjön össze a hab.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és 160 fokon, hőlégkeverésen fél óra alatt megsütöttem. A tepsiben hagytam kihűlni.
Közben robotgéppel összekevertem a krém összetevőit. Belekevertem a vaniliarúd kikapart magjait is. A már kihűlt tortát hosszában kettévágtam és a krém 3/4- ét egyenletesen elsimítottam az alsó lapon, majd a felsővel fedtem. A maradék krémmel vékonyan megkentem a torta  tetejét és oldalait.
A marcipánt szilikonlapon kinyújtottam 0,5 cm  vékonyra és lefedtem vele a tortát.  Ekkor jött a férjem, aki  lila marcipánból tehenet faragott.
Reménykedem, hogy tetszett, akinek készítettük.

Nincsenek megjegyzések: