Összes oldalmegjelenítés

2015. szeptember 9., szerda

Olívás-paradicsomos-hagymás kenyér

Ma felbontottam egy üveg olívabogyót az ebédhez, ezért a kenyerünkhöz is ezt használtam. Tettem még mellé egy-két finomságot. Nagyon ízletes lett.


Hozzávalók:

  • 60 dkg BL-80 kenyérliszt
  • 1 dl  író
  • 2 dl langyos víz
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 kk cukor
  • 1 tk fehér balzsamecet
  • 1 csapott ek só
  • 1 marék friss bazsalikomlevél felaprítva
  • 6 db olívaolajban eltett aszalt paradicsom
  • 2 ek olaj a paradicsomról
  • egy marék magozott fekete olívabogyó negyedelve
  • egy marék készen kapható sült hagyma


Elkészítése: 
A langyos vízbe beszórtam a cukrot , belemorzsoltam az élesztőt. Letakartam fóliával, mert így gyorsabban kel.
Dagasztógép táljába öntöttem az írót, mellé a sót, majd a lisztet, ecetet és az élesztős vizet. Néhány perc alatt összegyúrtam, majd hozzáadtam az olajat, amivel még dagasztottam 2 percig.
Letakarva pihentettem kb. fél órát, ami alatt duplájára növekedett. Hozzáadtam a felcsíkozott aszalt paradicsomot, a negyedekre vágott olajbogyót, a felaprított bazsalikomot és a sült hagymát. Fél percig dagasztottam, aztán úgy döntöttem, inkább áthajtogatom néhányszor. 

Újabb fél órát kelesztettem letakarva, majd munkafelületen csak tenyérrel ellapítottam, aztán feltekertem, kiolajozott kenyérformába fektettem. Tetejét éles késsel behasítottam és 15-20 percet újra kelesztettem. Közben előmelegítettem a sütőt 220 fokra, ebbe raktam a kenyeret. Öt perc után lejjebb vettem a hőfokot 200 fokra, a kenyeret lespricceltem és további 20 perc alatt megsütöttem. 


Nincsenek megjegyzések: