Összes oldalmegjelenítés

2015. október 4., vasárnap

Rántott csirkemáj mustáros sültkrumplival

Ezt ettük ma ebédre. Délelőtt a PeCsa melletti bolhapiacon kutakodtunk, és farkaséhesen tértünk haza a melengető októberi napsütésből egy kiadós séta után. 


A májat már tegnap beáztattam tejbe. Indulás előtt pedig megfőztem a burgonyát héjában, hogyha hazajöttünk, akkor már csak pirítani kelljen. Ez is csak egy csirkemáj rántva, de a különlegessége a panírban rejtőzik. 

Hozzávalók:

  • 40 dkg csirkemáj
  • 2 dl tej az áztatáshoz

Panír: 

  • 1 tojás
  • 0,5 dl zsíros tejszín
  • tönkölybúzaliszt
  • 10 dkg zsemlemorzsa (ha van panko morzsa, még jobb, de azt is készíthehetünk magunk)
  • 3 dkg frissen reszelt parmezán sajt
  • 2 ek friss, aprított petrezselyemzöld
  • 1 kk fokhagymapor
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 0,5 citrom reszelt héja

  • 2 dl olaj a sütéshez
A körethez:

  • 40 dkg héjában főtt burgonya
  • 1 ek olívaolaj
  • 2 ek vaj
  • 1tk koriandermag
  • 2 ek magos mustár
  • 1 kk frissen őrölt bors

Elkészítése:

A májat legalább egy napig érdemes áztatni. Jóval porhanyósabb, puhább lesz, az íze is finomabb.
A zsemlemorzsában elkevertem a reszelt sajtot, citromhéjat, a felaprított petrezselymet, borsot, fokhagymaport és a szokásos liszt, majd a tojásos - tejszín keveréke után ebbe a morzsába forgattam  a májat és kb. 165 - 170 fokos olajban aranybarnára sütöttem, konyhai törlőn leitattam a felesleges olajat. Egyáltalán nem sóztam a májat, mert a sajt elég sóssá tette.
A krumplit meghámoztam és nagy darabokra vágtam. Egy tapadásmentes serpenyőben olívaolajon vajat hevítettem és abba dobtam a krumplit. Borsoztam, adtam hozzá koriandermagot és magos mustárt és összepirítottam 3-4 perc alatt.
20 perc alatt készen volt az ebéd. Most szívesen elnyújtóznék utána, ehelyett indultam dolgozni. Élni tudni kell.

Nincsenek megjegyzések: