Összes oldalmegjelenítés

2015. szeptember 29., kedd

Csirke mazsolával

Röviden felvezetve, evvel az étellel indultam az eheti Lidl által támogatott "Milliomos szakács" versenyen. Most a görög konyha volt a feladat. Ezt a receptet Váncsa István "Lakoma" című könyvében találtam. Némi változtatást eszközöltem rajta, de nagy vonalakban így szerepelt. Az ok, hogy nem ugyanaz készült egyszerű, nem találtam itthon gyöngyhagymát. Már készítettem egy ehhez hasonló, de édes változatát már régebben elkészítettem igen nagy sikerrel, mert többször is visszavárták.  


Hozzávalók: 3 fő részére
A ragu:

  • 50 dkg csirkemell filé
  • 1 ek görög olívaolaj
  • 1 ek vaj
  • bors
  • 20 dkg hámozott, darabolt paradicsomkonzerv (vagy még jobb a friss)
  • 1 dl fehér bor
  • egy marék arany mazsola
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 2 ek méz
  • 1 ek balzsamecet
  • 2-3 szál kakukkfű
  • 1 csokor petrezselyem 
  • 1-2 babérlevél

opcionálisan:

  • 1 ek kapribogyó
  • 15 dkg gyöngyhagyma

A köret:

  • 6 db kisebb burgonya
  • só és víz a főzéshez
  • 1 ek olívaolaj/vaj kombó
  • 1 ek aprított friss petrezselyem
  • bors

Elkészítése: gyors

A burgonyát héjastól feltettem sós vízben főni. 
A mazsolát beáztattam a borba.
Az egész csirkemellet kettévágtam, majd hosszában három-három szeletre bontottam. Kevés sót, több borsot hintettem rá. Egy nagy serpenyőben egy kanál olívaolajon felforrósítottam egy kanál vajat és a csirkeszeletekre 2-2 perc alatt pirosas kérget sütöttem. Ráreszeltem a citrom héját, rácsavartam a levét , majd felöntöttem a paradicsommal. Máris ugrott utána a kakukkfű ás a babérlevél, majd a méz, a balzsamecet, és a boros mazsola. Egy-két percig forraltam, míg elillant  a bor alkoholtartalma,  Ráaprítottam a friss petrezselymet és máris elzártam a gázt, mert a vastag serpenyő még ad annyi meleget, hogy kissé sűrűbbé váljon a szaft. 
A megfőtt burgonyákat meghámoztam, felforrósítottam egy kanál olajon egy kanál vajat és erős lángnál színt kapattam a krumplikra, miközben sóztam, borsoztam őket. A végén rádobtam némi petrezselyemzöldet. Ekkor már elzártam a lángot s csak összeráztam a serpenyő tartalmát. 
Így lehet  a krumpli főzését természetesen leszámítva 20 perc alatt ebédet főzni.


Nincsenek megjegyzések: