Összes oldalmegjelenítés

2015. november 28., szombat

Philadelphiai szendvics meg némi chips

November utolsó csütörtökje a hálaadás napja az USA-ban. 
Ha thanksgiving night football, akkor három meccs a TV-ben. Ehhez készültem én is. Mivel az első 
meccs a 

                                       Képtalálat a következőre: „philadelphia eagles” v.s. Képtalálat a következőre: „detroit lions” 

volt, így Fördős Zé után szabadon philadelphiai szendvicset készítettem. Minden évben ezen a napon valamilyen amerikai ételt eszünk. Nem mintha majmolnánk őket, de a meccsekhez ez jár.


A megadott mennyiségből hat emberes szendvics készült, de ezt nem tudtuk hárman elfogyasztani. Bizton állíthatom, hogy egy szendvics bőven elég egy embernek. 

Hozzávalók: 
  • 60 dkg marha hátszín vagy fehérpecsenye
  • bors
  • 2 ek Worcestershire-szósz
  • bagett (6 szendvicshez másfél)
  • 1 sárga kaliforniai paprika
  • 1 nagy kápia paprika
  • 20 dkg gomba
  • salátalevél
  • 2 ek magos dijoni mustár
  • 1 ek vaj
  • 20 dkg mozzarella sajt 

Elkészítése:

Mivel nem olvastam el a receptet végig, így már az elején másképp csináltam, de végül is ez nem volt baj. Nekem volt othon egy kevés hátszínem és fehérpecsenyém is, így a kettőt összedaráltam. Alaposan megborsoztam, meglocsoltam a Worcestershire-szósszal és fóliába csomagolva a hűtőbe tettem pihenni másfél napra. (Csak ekkor vettem észre, hogy a húst vékony szeletekre kellett volna vágnom.). Ennek híján sütés előtt megsóztam, hat egyenlő részre osztottam, vékonyra kilapítottam és egy kanál olívaolajon megpirítottam mindkét oldalát. Mikor a második oldala sült, megkentem egy kevés mustárral a felső felét.
A bagettet felvágtam 15-20 cm-es darabokra, félbe vágtam, megkentem leheletvékonyan vajjal és megpirítottam serpenyőben. Még forrón rávágtam két szelet mozzarella sajtot, így az rá is olvadt. /Zé itt azt írja, a bagetteket ő majonézzel keni meg, úgy süti meg/. Forró serpenyőben egy kanál olívaolajon nagy lángon megpirítottam a gombát, amit borsoztam és csak a végén sóztam, majd hozzáadtam a csíkokra vágott paprikákat és tovább pirítottam, hogy egy kicsit puhuljanak, pörkölődjenek. Ezt követően már csak összeállítottam a szendvicset: bagett, saláta, hús, paprika, gomba, mozzarella, bagett. 

Mellé sütöttem még egy kis lime-os, chilis chipset is.
Ez a következőképpen készült.
A sárga héjas burgonyát folyó víz alatt alaposan átsikáltam, uborkagyalun letoltam és fél napra (tekintve, hogy közben vidékre utaztam) sós vízben hűtőbe tettem. Ne volt nagyon sós, csak kb. 1,5-2%-os oldat.
Mikor hazatértem és nekiláttam a sütésnek, a vizet leöntöttem a burgonyáról, megszárítottam, majd nagy tálba tettem, rácsavartam egy lime levét és chiliporral szórtam meg. Mellépottyantottam még egy kis fokhagyma port is, hisz egyszer élünk. Ebben is állt fél órát, majd egy nagy serpenyőben erős tűzön kevés olajon megsütöttem. Konyhai törlőre szedtem, hogy leitassam a felesleges zsiradékot.


Hozzávalók:
  • 1 kg burgonya
  • 1 liter víz
  • 1 ek só
  • 1 lime
  • 1 csapott tk chili
  • 1 csapott tk fokhagymapor

  • olaj  a sütéshez
Mondjuk a meccs felejthető volt, de a kaja az legalább ütős lett.

Nincsenek megjegyzések: