Összes oldalmegjelenítés

2015. december 25., péntek

Mézes gasztro-ajándék

Férjem azt kérte, hogy csak kézzel készített ajándékot szeretne karácsonyra. Ez volt az egyik, amivel megleptem. Persze ne gondolja senki, hogy csak odabiggyesztettem neki egy kis mézeskalácsot, mert sok mindent készítette és tényleg mindent magam. 


Hozzávalók:

  • 20 dkg tk. rozsliszt
  • 20 dkg Diabestar liszt
  • 10 dkg tönköly fehérliszt
  • 20 dkg vaj
  • 2 tojás sárgája
  • 10 dkg méz
  • 2 ek xilit
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1/2 citrom leve
  • 1/2 narancs leve
  • 2 tk fahéj
  • 1/2  kk frissen reszelt szerecsendió
  • 1/2 kk frissen őrölt szegfűszeg
  • 1/2 kk ánizs
  • 1 tk frissen őrölt kardamommag
  • 10 dkg aszalt vörös áfonya
  • 10 dkg kandírozott citromhéj
  • 10 dkg kandírozott narancshéj
  • 1 csapott tk sütőpor
  • 1/2 kk szódabikarbóna



  • némi dekor cukor a díszítéshez


Elkészítése:

Az aszalt gyümölcsök kivételével minden hozzávalót dagasztógép táljába mértem és összegyúrtam. Közepesen lágy tésztát kaptam, amibe belekevertem az aszalt gyümölcsöket. Folpackba csomagolva hűtőbe tettem, ahol 2,5 napot pihent. Így legalább előre lehet készülni. gy éjszakát mindenképpen jó állnia. Mikor eljött az alkalmas idő, kivettem, három részre osztottam, lisztezett munkafelületen kinyújtottam kb. 0,5 cm-esre és kiszúrtam különböző formákkal. Megkentem  a maradék tojásfehérjével, megszórtam szerényen dekor cukorral és 180 fokos sütőben alul-felül sütésen 12 perc alatt megsütöttem.

Készítettem még csokinyalókát  is: 


Nincsenek megjegyzések: