Összes oldalmegjelenítés

2016. január 10., vasárnap

Áfonyás spiráltorta

Egyik kedvenc süteményes könyvemben találtam Stahl Judit mutatta be. Nagyon szeretem a receptjeit, de nincs mese, elég "gazdagon" bánik a dolgokkal, ezért kicsit finomítottam rajta. Cukor helyett édesítőt használtam.


Természetesen nemszép, mert nem tudok szép tortát készíteni, ámde igen finom.

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 4 tojás
  • 4 dkg erythrol
  • 10 dkg extra finomliszt
  • 1,5 ek szőlőmagolaj
  • 1 csipet só
  • 1 kk sütőpor
  • 1/2 citrom reszelt héja
Töltelék:
  • 1/2 dl marsala
  • 20  dkg feketeribizlilekvár
A krém:
  • 25 dkg mascarpone
  • 1 citrom reszelt héja és kifacsart leve
  • 2 ek víz
  • 6 dkg erythrol
  • 1 tk őrölt kardamom
A tetejére:
  • 15 dkg áfonya
Elkészítése:

A tojásokat ketté választottam. A fehérjéből egy csipet sóval habot vertem, majd mikor már kezdett keményedni, hozzáadtam az édesítőt és addig kevertem robotgéppel, míg fényes, kemény nem lett. Ekkor beletettem a sárgáját, az olajat és végül kanállal beleforgattam a sütőporral elkevert liszet is.
Nagy, 39x40 cm-es tepsit kibéleltem szilikonos sütőpapírral és a tésztát elsimítottam rajta, a 170 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütöttem. Mikor langyosra hűlt, lehúztam a papírról és egy virágpermetezőből lespricceltem marsalával. 20 dkg feketeribizli lekvárt egyenletesen elkentem a tetején, aztán felvágtam hat egyenlő csíkra, kb. 6-6,5 cm szélesekre. A tésztacsíkokat elkezdtem feltekerni, míg az utolsó is el nem fogyott. Jó szorosan tekerve éppen befért egy 16 cm átmérőjű kapcsos tortaformába, melyet előtte kibéleltem folpackkal. Míg a hűtőben pihentettem, összekevertem a krémet. A vízzel, a citromlével elkevertem az édesítőt, hogy teljesen feloldódjon, ezért megmelegítettem. Belekevertem a mascarponét és a  kardamomot. Habverővel addig kevertem, míg homogén nem lett. A krém kétharmadát a sütemény tetejére öntöttem, - megszórtam áfonyával, - a maradékot hagytam az oldalán lecsorogni és egy éjszakára a hűtőbe tettem. Reggel kiemeltem a formából és az oldalán egyenletesen (már amennyire tőlem tellett) elsimítottam a krémet.

Igazán nem sok időt vesz igénybe az elkészítése és nagyon finom.


Narancsos testvére: http://www.nosalty.hu/recept/spiraltorta-evi-neni-konyhajabol




Na és a hálás férj, aki az ebéd után mindenre képes. Imádom.



Nincsenek megjegyzések: