Összes oldalmegjelenítés

2015. december 26., szombat

Brownies csoki mousse torta

A karácsonyi bűnök egyike volt ez a torta. Szerintem nagyon visszafogtam a kalóriákat, legalábbis remélem, hogy így volt egész ünnepek alatt, ezért úgy gondoltam ez lehet a jutalmunk.



Hozzávalók:
A torta:
  • 20 dkg 70 % kakaótartalmú belga étcsokoládé 
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 3 db tojás
  • 12 dkg extra finomliszt
  • 3 ek  cukrozatlan kakaó
  • 1 db vanília kikapart magjai
  • 1 kávéskanál kardamom
  • 1 kk őrölt kávé
  • 1 csipet chili
  • 8 dkg vaj

A mousse:
  • 17 dkg 70 % kakaótartalmú belga étcsokoládé 
  • 3 dkg vaj
  • 2 dl 35%-os zsírtartalmú tejszín
  • 2 tojássárgája
  • 3 db tojásfehérje
  • 1 ek gyümölcscukor

Töltelék:
  • 30 dkg magozott meggybefőtt

Tetejére:
  • 4 dkg 70 % kakaótartalmú belga étcsokoládé


Elkészítése:

A torta:
A csokoládét a vajjal mikróban olvasztó programon megolvasztottam éppen lágyra, de nem forróra.
Hozzáadtam a tojássárgákat és a cukrot , a vanília kikapart magjait és a frissen őrölt kardamomot, homogénre kevertem. A tojások fehérjét felvertem habbá.
A lisztet és a kakaót elkevertem  és a csokis masszába adagoltam, majd fellazítottam a több adagban hozzáadott fehérjével.
Egy 22 cm-es kivehetős aljú tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral, oldalát megkentem vajjal és beletöltöttem a tésztát.175 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütésen kb. 25 percig sütöttem. Akkor jó, ha kívül roppan, belül még kicsit lágy. A formában hagytam kihűlni.

A mousse:
A tojásokat ketté választottam. A fehérjét felvertem habbá.
Az étcsokoládét a vajjal felolvasztottam mikróban, de csak langyosra, elkevertem benne a tojások sárgáját és egy kanál gyümölcscukrot.
A jéghideg tejszínhabot felvertem kemény habbá.
A csokis masszát a tojásfehérjével és tejszínhabbal lazítottam, majd a hűtőbe raktam fél órára.

Töltelék:
A tortát kettévágtam és a lehűlt csoki mousse majd felét elkentem az alsó lapon, majd a tetejét teljesen megtöltöttem a magozott meggyel.
Megfordítottam a felső tortalapot és a sima, egyenes oldalával felfelé fordítva tettem a meggyre, majd a maradék mousse-szal bevontam a torta tetejét és oldalát is.

A tetejére:
Mikróban olvasztó programon megolvasztottam  4 dkg étcsokoládét és egy szilikonlapon egyenletesen elkentem, hagytam kihűlni, megdermedni.
A megkötött vékony csokiréteget habkártyával feltoltam, összeráncoltam és a torta tetejét beborítottam vele.



Nincsenek megjegyzések: