Összes oldalmegjelenítés

2016. december 30., péntek

Mézi - azaz egy jó karácsonyi mézes sütemény

Többféle sütit sütöttem karácsonyra, lehetőleg időtállókat. Jó fémdobozban sokáig eltartható, amennyiben marad belőle. Nálunk nagyon gyorsan elfogyott.


Hozzávalók: 
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg melaszos nádcukor
  • 25 dkg méz
  • 25 dkg félfogós búzaliszt
  • 25 dkg extra finomliszt
  • 25 dkg rozsliszt (ez mindig nagyon jó ízű mézest garantál)
  • 2 ek tejföl
  • 1 ek őrölt fahéj
  • 1/2 kk őrölt szegfűszeg
  • 1 kk őrölt gyömbér 1 kk őrölt koriander
  • 1 tk őrölt kardamom

Elkészítése:

Robotgép táljába mértem mindent, aztán hagytam, hogy a gép tegye a dolgát helyettem. Mikor szép egynemű tésztám volt, becsomagoltam folpackba és egy éjszakára hűtőbe tettem, de elég neki egy óra is, ha úgy alakul. 
Utána lisztezett munkalapon 0,5 cm-re nyújtottam, kiszúrtam a formával, sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem. 
180 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütésen 8-10 perc alatt elkészült.

Nincsenek megjegyzések: